Nogle der kan anbefale et NAS drev?

Diverse d.  26. november. 2007, skrevet af AskerNedeFraGrillen
Vist: 655 gange.

AskerNedeFraGrillen

Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2007 18:13:23
Svar/Indlæg:
444/74
Hej,

jeg sidder og kigger efter et NAS drev til mit hjemmenetværk. Drevet skal bruges til følgende:

- Backup fra netværkets computere
- Indeholde min musiksamling
- Være printserver (printer skal tilsluttes med USB)

Desuden må drevet gerne have mulighed for at tilgås pr. FTP.

Nogle der kan anbefale en? Forslag med og uden harddisken modtages. 🙂

Jeg synes slet ikke jeg kan finde NAS-afdelingen på edbpriser, men det kan jo ikke være rigtigt... 😳
usche

Overclocker
Tilføjet:
26-11-2007 18:21:45
Svar/Indlæg:
41/8
http://edbpriser.dk/Products/L...

http://edbpriser.dk/Products/S...

Jeg ville gå efter nogle Western Digital RE/RE2 diske.

Har siddet og samlet en del synology cs-406, jeg ville nuppe en synology.

Mvh.

AskerNedeFraGrillen

Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2007 18:37:05
Svar/Indlæg:
444/74
#1 Argh, de ligger under computere. 🙂 Tak for forslagene, vil kigge på dem.

usche

Overclocker
Tilføjet:
26-11-2007 18:56:59
Svar/Indlæg:
41/8
under servere, fandt dem lige hurtigt :).

Selv tak, det er selvfølgelig også an på hvad du har af penge etc. og behov.

Men en synology ds-207 ville være et god bud på eller en 107 hvis du kan klare dig med en disk og ikke vil have 2 eller mulighed for smid en i ved evt. senere behov.

Evt. hvis en ftp server, med billeder fra fester du og dine venner/veninder er til.

Spørg hvem der vil være med og så del udgifterne til en disk.

hvis i er 30 og giver 30-40kr så har du til en RE2 disk, som i kan have billeder på, så giver det mening at tage 207 😉.

Roedkjaer

Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2007 20:52:04
Svar/Indlæg:
265/52
Har en 107e'er som jeg er meget glad for. Sidder en 500gb disk i den og bruger den til printserver, ftpserver og photoalbum. Photoalbum er en fed feature hvor du har mulighed for at tildele logins med forskellgie rettigheder. Familien kan have adgang til de censorede mapper og kammierne til nogle andre 😛

Der er USB stik bag i, som giver mulighed for at tilkoble et usb drev mere, eller 2 hvis man kan undvære printserveren.

Fungerer kanont over netværket, så kan jeg altid tilgå mine filer om jeg sidder med en lappy eller en af mine stationære... Også rart at have adgang hvis man lige sidder hos en kammerat og mangler et eller andet... Det spiller... 😉

AskerNedeFraGrillen

Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2007 22:13:08
Svar/Indlæg:
444/74
#3 og #4 Tak til jer begge for forslagene. Jeg kan godt lide ideen med et fotoalbum flere kan have adgang til. Jeg vil straks se nærmere på de to modeller.

Umiddelbart har jeg kun brug for plads til en enkelt disk, har ikke brug for et system i RAID og skulle jeg pludselig få brug for mere plads kan hardisken vel skiftes.

AskerNedeFraGrillen

Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2007 22:19:52
Svar/Indlæg:
444/74
Under specifikationerne for både 107, 107e og 207'eren står der: Itunes server... Hvad kan det tilbyde? Jeg havde tænkt bare at ligge min musik fysisk på NAS'en og så kan alle tilkoblede computere vel spille den, uanset afspiller?

usche

Overclocker
Tilføjet:
26-11-2007 22:21:50
Svar/Indlæg:
41/8
#6 Musik du har liggende på den og som er sat op til/som itunes server, kan du streame det over til en pc som har itunes.