Headset sender ikke lyd videre, hvorfor?

Diverse d.  27. november. 2007, skrevet af Leon
Vist: 377 gange.

Leon

Overclocker
Tilføjet:
27-11-2007 14:37:56
Svar/Indlæg:
30/3
Hej.

Jeg har et problem med et headset jeg har købt for nylig, bare til brug i Counterstrike source. Mikrofonen fungerer, og der er lyd i højttalerne (selvom der er en utrolig generende summelyd i baggrunden men det mistænker jeg er et problem med mit onboard lydkort som Vista naturligvis ikke kan pille ved på nogen måde overhovedet pga. en Vista-fejl..)

Jeg ved ikke om I kender det, men jeg kan huske fra ældre pc'er at når der eks. er skruet op for cd-afspilleren så kan der komme baggrundsstøj, og her forbinder jeg til front panelet, som er sat til AC97 audio standard, og nægter at køre HD. Nå, nok om det.

Jeg kan som sagt høre mig selv i headsettet, se aktivitet inde i counterstrike
(mic måleren gør udsving når jeg taler og jeg kan kort efter høre det jeg har sagt). Men lyden bliver ikke sendt til andre spillere, ingen kan høre noget.

Jeg kører Vista på et asus P5N-e SLI, men har også testet det på min sekundære med XP, samme problem.

Hvad fanden gør jeg? nogen forslag?

Tak skal I have.

Mvh Leon
#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2007 14:44:41
Svar/Indlæg:
1581/5
problemet er at du har aktiveret din mikrofon til afspilning isteddet for indspildning, google hvordan du ændrer det.

Leon

Overclocker
Tilføjet:
27-11-2007 22:39:35
Svar/Indlæg:
30/3
Ok, ja jeg tænkte nok det måske var det.
Jeg kan bare ikke få lov til at ændre på sådan nogle ting med lydkort problemerne der føkger med vista (har set samme fejl på en anden pc med helt anden hardware men også vista. Altså man kan ikke komme ind i den almindelige lydkonfig hvor man kan skrue op og ned, slukke og tænde for ting og sætte mic eller line-in på optag/afspil osv.

Leon

Overclocker
Tilføjet:
28-11-2007 16:11:36
Svar/Indlæg:
30/3
Jeg har prøvet google men har ikke fundet en løsning ...

Leon

Overclocker
Tilføjet:
29-11-2007 10:02:46
Svar/Indlæg:
30/3
Hey, beklager at måtte bringe det op igen, men jeg kan stadig ikke få det til at fungere...!

Jeg har testet headsettet på en Xp maskine og rodet med de sædvanlige indstillinger for optagelse afspilning osv.

Jeg kan høre mig selv, og kan også snakke med folk over steam-friends systemet, men det fungerer bare ikke i counterstrike, den sender simpelthen ikke nogen lyd ud.

Er der ikke nogen der har haft samme problem ??

Mvh Leon

Stepa

Overclocker
Tilføjet:
29-11-2007 10:39:09
Svar/Indlæg:
394/36
Du har også tjekket inde i cs, de instillinger der er der inde ikke ? 🙂

Leon

Overclocker
Tilføjet:
29-11-2007 11:35:04
Svar/Indlæg:
30/3
🙂 ...
Jo det har jeg, Headset er sat til, der er skruet helt op for sendelydstyrke og modtager-lydstyrke.

Werdammt! Det er skide irriterende når alt ser ud til at virke men bare ikke gør det.

Leon

Overclocker
Tilføjet:
03-12-2007 18:23:00
Svar/Indlæg:
30/3
Det viser sig at jeg er en KÆMPE IDIOT.

Jeg tror simpelthen bare jeg er blevet for utålmodig her på det seneste.
Fejl var at jeg bare skulle trykke "k" for at tale..

Hold kæft hvor dumt. ...Men det er så dét, og nu fungerer det fint.
Det er første gang jeg har købt et headset og jeg gik da bare ud fra at lortet sendte lyden videre med det samme, så denne her tager jeg på mine skuldrer 🤣 ...

Men alligevel, det står sku heller ikke nogen steder vel ...!

Leon

Overclocker
Tilføjet:
04-12-2007 09:50:52
Svar/Indlæg:
30/3
Nå...! Der har ikke været nogen der ville kommentere min fiasko..

Jeg vil bare lige sige, at jeg altså ikke er én af dem der påstår at jeg er skide godt til alt hvad der har med computere at gøre, og så viser det sig at jeg har det hele i munden og faktisk er helt blank, sådan forholder det sig ikke..

Men jeg tænkte ganske enkelt ikke over, at det kunne være noget så simpelt og åndssvagt som det her ... 😀 !

Så lige her har jeg været inkompetencens højborg..

Ok, nu skal jeg nok lade være med at spilde jeres tid med det her lort 🙂 ...