Nye mobo.. men nyt raid ?

Bundkort / CPU d.  27. november. 2007, skrevet af Psym
Vist: 360 gange.

Psym

Overclocker
Tilføjet:
27-11-2007 18:45:52
Svar/Indlæg:
663/58
Okay mit gamle gigabyte ds3 p956 mobo er gaaet i stykker og mit gamle raid skal snart seattes i et nyt mobo som jeg lige har bestilt som er gigabyte ds3 p35. Men bliver jeg noed til at aaben mit raid og slette al data for at seatte det til det nye mobo eller kan jeg bare installere raid driverne i windows installationen uden at jeg skal formatere mit gamle raid? Raidet i mit gamle p956 var mit foerste raid saa har ikke den vilde forstand paa flytning af dem mellem mobos. paa forhaand tak for svarene.
emaguina

Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2007 20:22:05
Svar/Indlæg:
360/35
Hvis det er samme chipset kan du være heldig at det virker, men ellers er der ikke andet end at starte forfra. Mit mobo gik i stykker og jeg måtte ud og købe et brugt, da jeg ikke kunne fremkalde mine raid data på andre mobo.
Backup, backup og backup .. . . men mit mobo døde en dag før den automatiske backup 😕

Mvh

Morten

Katron

Overclocker
Tilføjet:
30-11-2007 02:11:31
Svar/Indlæg:
7/3
Skal du have nyt mobo, og stadig vil køre raid, vil jeg klart anbefale at købe et pci raid kort, og sætte skidtet til der. Så kan du skifte mobo ligeså tosset du vil, og få alle dine data med.

Men backup up er altid den bedste løsning, det er jo ikke sikkert det lige er bundkortet der står af... Det kan også være den ene hdisk, og så står du samme sted. Har selv mistet en seagate disk 2 gange, så har droppet både seagate og raid.