rat og pedal

Spil d.  27. november. 2007, skrevet af mhornstrup
Vist: 1813 gange.

mhornstrup

Overclocker
Tilføjet:
27-11-2007 20:09:44
Svar/Indlæg:
119/36
hej, står og overvejer at købe en gang rat og pedal til PC
skal jo være det dyre: http://www.logitech.com/index....
men kan det betale sig?
hvor mange gode og realistiske spil findes der til PC pt ?
havde ellers haft det nye GT i tankerne, men det var vist kun til PS3 :(
skal man bruge 1700kr på rat og pedal til PC ?
eller er det mere en desperat mands handling for at bruge penge på noget der ikke holder i længden ? :p
betteberg92

Overclocker
Tilføjet:
27-11-2007 20:30:17
Svar/Indlæg:
315/8
Der findes masser af gode realistiske bilspil til pc. Bare for at nævne to, så er GTR2 og Test Drive to meget gode spil. Der er sikkert mange flere, men det er lige de to jeg har. 😉

Jeg sidder selv med det rat du har linket til. Og det er ûber nice. 😀 Men hvis du synes det er lidt mange penge, så synes jeg du skal kigge på det her: http://edbpriser.dk/Products/L...
En af mine venner har det, og han er fuldt ud tilfreds med det. 🙂
Eller et Logitech Momo, som jeg også kun hat hørt godt om.

Men G25 er toppen af det hele. 😀 Så køb det kun, hvis virkelig ønsker dig det, og er klar til at bruge rimelig mange penge. 😛

krikke

Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2007 20:50:52
Svar/Indlæg:
2335/16

Det kommer helt an på hvad du vil spille om det er acade eller sim. du vil køre, hvis det er til sim. vil jeg anbelfale det her til at starte med Logitech Driving Force Pro.
Det er godt nok til PS2,men virker fint på pc det er med alm. usb stik.
http://www.spilpriser.dk/Produ...

Selv spiller jeg Race 07 Live for speed (LFS) og GTR2. Og bruger Logitech Driving Force Pro.Jeg er godt tilfreds med det og har haft det et par år nu.

Men igen hvis du skal have noget med kobling og noget hvor du har langt mere føling med rettet skal du have et Logitech G25.Jeg personlig syntes bare prisen er lige vild nok for mig.http://www.edbpriser.dk/Produc...

Men hvis det bare er til lidt bil sjov er det 1 linker til nok ganske fint 🙂

CF

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2007 00:27:35
Svar/Indlæg:
4689/105
#0 Hvis du vil have det bedste, så er det G25 du skal have! Ægte læder og hele lortet 😛 Det er virkelig et fedt rat. Jeg har prøvet det hos en, og man kan virkelig mærke kvaliteten.

Jeg ville nu alligevel aldrig selv bruge så mange penge på et rat. Jeg ville bare tage det som #1 linker til.

mhornstrup

Overclocker
Tilføjet:
28-11-2007 09:34:15
Svar/Indlæg:
119/36
ja det er sku mange penge :/, men der er mange der er glade for det G25. men er det mest for bil entusiaster ?
kunne jo være det fandtes brugt :S

Schumi

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2007 11:07:19
Svar/Indlæg:
250/59
Hmm jeg har givet 4.000 kr for mit BRD Pro rat/pedaler som jeg fik importeret fra England, så i mine øjne er G25 den perfekt løsning for nogen der ønsker at prøve at køre noget Sim-ræs. (G25 var ikke på tale den gang ellers havde jeg købt det 😉)

I mine øjne er der kun 1 spil for tiden og det er GTR2 - køb det og køb G25'eren og så lover jeg dig at du vil få nogle fede oplevelser. Race 07 er også meget cool men ikke på højde med GTR2 (i mine øjne!).

Når du har fået rattet og prøvet spillet, så går du ind på http://dgtrs.simulations.dk/ og prøver at køre ræs mod andre over nettet, så bliver det ikke bedre 😀

Dude

Overclocker
Tilføjet:
28-11-2007 12:20:05
Svar/Indlæg:
581/1
Ikke tit jeg har chancen for at stille et vaskeægte noob spørgsmål, så chancen skal jo benyttes når den er der 🙂

Eneste rat jeg har prøvet til pc, er noget gammelt lort jeg fik forærende af en bekendt. Dels var der så meget ratslør at man troede det var løgn, men nok lige så slemt fungerede pedalerne som on/off kontakter, ikke gradvist.

Hvordan med de nyere og bedre ratsæt? Fx de to alternativer der er linket til i denne tråd? Kan man bremse og give gas pr gefühl, ell er det stadig fuld knald ell ingen? Jeg læste godt nok i kommentarerne under G25, at det kan. Men prisen ligger nok nogle grader over min formåen såe.. 😉

Schumi

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2007 12:40:57
Svar/Indlæg:
250/59
Der er forskel på alle rat mht. vandring af pedalerne og de "pots" der registrerer bevægelsen, men jeg har snart prøvet mange rat og vil sige at ingen af dem fungerer som off/on pedaler og slør i rattet sættes normalt i spillet via "Deadzone" indstillingen som afgør hvor langt du må dreje før der sker noget i spillet.

En anden ting er Force feedback, hvilket jeg aldrig har kunne vænne mig til, men som andre ikke kan leve uden.

Et alternativ er at købe det trådløse rat til Xbox360 (Xbox360 Wireless Racing Wheel) ca. 1.000 kr. og så købe den lille adapter der gør at man kan tilslutte Xbox360 enheder til PC'en (ca 170 kr.). Det fungerer ganske udemærket (har begge dele og har haft det tilsluttet), dog virkede det som om at force feedbacken var ikke-eksisterende med det setup (i forhold til forcefeedbacken på xbox360 i Forza 2), rattet er dog fint kvali og et godt alternativ hvis der skal spares lidt i forhold til G25.

En ting der også er kommet frem over det sidste stykke tid (snart lang tid siden) - men sikkert efter du engang har leget med det 😉 - er multi-akse pedaler som gør at man rent faktisk kan bremse og gi' gas på samme tid. Før i tiden gik speeder og bremse på samme akse, så den kunne enten være i top (fuld speeder) eller i bund (fuld bremse) hvorimod nu kører de så på hver sin akse og gør at man kan bremse og holde bagenden stabil med lidt gas på samme tid. Så måske er det tid til at prøve igen Dude 😀

Dude

Overclocker
Tilføjet:
28-11-2007 13:01:41
Svar/Indlæg:
581/1
"Så måske er det tid til at prøve igen Dude"

Det kunne godt se sådan ud Schumi 🤡

Jeg siger mange tak for ret omfattende vidensopdatering, som tydeligvis var på sin plads. Jeg vil helt klart begynde at se mig om efter et rat nu. Det ser ud til at være besværet værd 🙂

PS: Mit rat kunne også indstilles i en deadzone ell hvad det nu hed, men det fjernede ikke det mekaniske ratslør skidtet var født med. Mit gæt er at det, selv for den tid det var købt i, næppe har været direkte high end 🤣

Schumi

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2007 14:46:23
Svar/Indlæg:
250/59
Hehe var skam så lidt, mit første rat var godt nok også det billigste skod, hældningen på det mindede om at køre lastbil/traktor og pedalerne var vist knapper mere end noget andet, så derhar været nogen skodprodukter 'derude' men nu for tiden får man god underholdning for pengene. Specielt hvis man er til ræs og det er jeg ! 😀