# 14 ...øh, hvor står det??? 😀
XP 32/64 er baseret på NT-kernen. Den er også udråbt til at være det mest stabile nogensinde...og så er det jeg spørger: i forhold til hvad?
Jeg vil vove den påstand, at der er nogle Linux-freaks/Novell-fans på vil gøre sig våde i bukserne af grin over Microsoft´s påstand om stabilitet og perfomance, set i forhold til deres egne OS. Men, nu er alting relativt.
XP 64 er lavet senere end XP 32, så det burde gøre det mere stabilt.
Den anden vej rundt: Microsoft har i lang tid påstået, at XP er mere stabilt end Windows 2000 Professional. Senere har de måttet erkende, at XP laver ca. dobbelt så mange fejl som det W2K prof. Såjeg vil synes, at Microsoft´s påstande har det med at være en del mere Marketing end realiteter.
Andre præferencer i forhold til et OS tager jeg med et gran salt. Det har det med at blive lige lovligt meget religiøst fra tid til anden.
Jeg kan kun give dig anbefalinger ud fra egne erfaringer. Du skal jo selv tage beslutning om hvilket OS du vil bruge penge på.
BTW: Du kan jo sætte antallet af MB dit GFX må bruge/swappe i BIOS.
PS: Der findes forskellige bundkort, som hver især ser lidt forskelligt på den måde de allokerer ressourcerne på. Nogle bundkort vil vise 2,7 Gb ud af de 4 GB ram, andre hhv. 3,2 GB og 3,6. Mit hører så til den sidste kategori (hvis jeg ikke Re-mapper til 4 GB - hvor man så kan se de 4 GB)...ved hjælp af en /PAE switch i boot.ini-filen