#11 Næe, du har jo ganske ret. 8600gt leverer 51%, ikke 50% af ydelsen på et 3850 jvf det første link jeg sendte. Jeg gad bare ikke fluekneppe over det ene procentpoint, da det vist næppe tæller det helt vilde 😉
Hvis man kigger på et par af de benches de leverer, ser det således ud (alle i 1440x900, fordi jeg ikke gider rode rundt med en masse tal lige her inden sengetid 🙂 )
Crysis: 86gt: 45, 3850 80. Ikke helt dobbelt så hurtigt, men tæt på.
Fear: 86gt: 35, 3850 65. Igen kun tæt på dobbelt så hurtigt.
I begge ovenstående tilfælde er det så tilgengæld meget hurtigere i højere opløsninger, hvilket jo tæller på sammentællingen til sidst.
Quake Wars er vist den hvor det er tættest i den opløsning: 86gt: 37,2, 3850 47,7 @23-23% hurtigere.
Hvis man kigger på graferne fra Tom's, giver et gennemsnit af de tre benches hvor 8600gt formåede at følge med 46,8fps i snit for 3850, men det er 27,23 for 86gt. Sluææe det ha været dpbbelt ydelse sku vi jo op på 54,46, så i deres sammenligning er der altså mindre end 40%'s forskel. MEN, som altid kommer de benches forskelligt ud hos de forskellige testere, og jeg har s'mæn også set nogle der ragede klart til den anden side. Desuden kunne jeg også ha valgt en højere opløsning, hvilket så igen -jvf grafen fra Tom's- ville ha faldet klart i 3850's favør.
Om det er præcist dobbelt så hurtigt hvis man sammenligner rigtig mange benches, tør jeg ikke lægge hovedet på blokken over. Men jeg vil nu stadig hævde at det så rigeligt er så tæt på, at man ikke kommer galt afsted med at sige det.
Men nu jeg har fanget din opærksomhed, har jeg faktisk et spørgsmål som en med din formodede erfaring med gfx må kunne besvare. Jeg lurer kraftigt på at spare lidt penge og købe 3850 i stedet for 3870, og sidder så sføli og sveder over at der mangler ram. 512mb udgaverne er sgu for dyre såe.. Men kan et 256 kort stadig køre de tunge ting som Crysis usw flydende, ell skal man leve med lags når rammen er fyldt op og skal skifte data? Ydelsen på sådan et 3850/256 ser jo temmelig imponerende ud til pengene, men hvis det skal hakke i de tunge spil er det ikke besparelsen værd. Erfarent råd modtages med tak 🙂