Nyt notebookmærke, der aldrig lader brugerne i stikken

Litteratur d.  29. november. 2007, skrevet af The Boss
Vist: 959 gange.

The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
29-11-2007 20:57:57
Svar/Indlæg:
4741/1690
X·ONE er en ny dansk serie af notebooks, der forener lækkert design og god kvalitet med en unik serviceordning.

Læs hele nyheden her: http://www.hwt.dk/newsdetails....
CrazyEyes^DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2007 21:02:13
Svar/Indlæg:
2388/52
undskyld jeg spørger, men det ligner lidt en skjult reklame, eller ikke så skjult igen, men alligevel.

Fint nok at de er kommet til og siger at de er budet på den bærbare fremtid.


CrazyEyes^DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2007 21:07:41
Svar/Indlæg:
2388/52
Det er lidt ærgeligt, at de kun har 8400M Turbo i deres 15.4" bærbare som oftest er den forerukne størrelse hvad angår gamer bærbare.

Deres 17" har dog, men så er det ikk en bærbar mere.

Hvorfor kan man ikke konfigurere dem selv til ens behov? Der er Zepto altså stadig det bedre - også deres priser! Det eneste plus ved X-one, må være at de har en 12" bærbar. Dog står der heller ikke noget om deres batteritid, som i min opfattelse er eksremt vigtig når man køber en bærbar. Især for studerende eller forretningsfolk, der har brug for en bærbar som kan holde strøm i længere tid når der skal laves fremvisninger eller forelæsninger.


CrazyEyes^DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2007 21:09:46
Svar/Indlæg:
2388/52
Deres 12" bærbar's navn, 1221 lugter lidt meget af Vega/MyBook's 12" som pudsigt nok også hedder 1221.


The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
29-11-2007 21:11:25
Svar/Indlæg:
4741/1690
#1

Pressemeddelser er vel altid reklame ? - er det ikke.

Vi har på Hwt.dk ingen problemer med at gengive Pressemeddelser fra producenter, som mener de har noget nyt og spændende som de vil delagtiggør for forbrugerne - også selv om det kan ligne reklame.

Vi bliver under ingen omstændigheder betalt for at bringe disse Pressemeddelser - og vælger selv om vi vil bringe disse, ud fra en vurdering om det evt. kan have læsernes interesse.


mvh


The Boss


BeoWulf_Beo
 
Superbruger
Tilføjet:
29-11-2007 21:12:17
Svar/Indlæg:
1186/81
http://www.xone.dk/products/pr...

http://www.sddata.dk/ext/myboo...

http://www.notebook.dk/index.p...


Er det bare mig eller er de 3 modeller fuldstendig ens bortset fra mærket ??

fik dem fra den "nye" Xone.dk, Mybook.dk og notebook.dk

Hvad er lige meningen her ?... 3 forskellige forhandlere der sælger samme model bærbare ?... 😐

Tror stadig jeg ville fortrække Vega, Zepto eller Dell når det kommer til bærbare. dog er SHG også istand til at lave nogle gode bærbare, da jeg tidligere var i besidelse af en SHG-note. kan ikke huske model nummeret eller navnet, men den havde C2D 2,0 2gb ram, 100gb 7200 omd hdd, x1600 gfx, virkede ganske fint, dog måtte jeg selv finde drivere da det var en demo model 😉



CrazyEyes^DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2007 21:15:17
Svar/Indlæg:
2388/52
#4
Jo det er det da.. men skulle lige op med lidt galde om det :) syntes bare det var lidt ekstremt - og så at de gør sig selv så gode når deres bærbare ikke er så atraktive for gamere (8600M GT er kun i 17" klassen) og generelt er der mangel i oplysningerne.

Jeg anklager jer heller ikke for at blive betalt for at bringe denne nyhed/pressemeddelelse. Hvis i gjorde ville jeg da heller ikke have noget problem med det - men det ligner bare alt for meget en reklame, og hvor de roser sig selv alt for højt til skyerne.


CrazyEyes^DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2007 21:16:40
Svar/Indlæg:
2388/52
#5
Det var det jeg skrev, at deres 12" model mindede ufatteligt meget om Vega/MyBook's (samme firma) 12".


Rednalyn2
 
Superbruger
Tilføjet:
29-11-2007 21:21:51
Svar/Indlæg:
558/73
Hvad så Crazyeyes, er du gået helt amok med at poste i denne nyhed? :D


ak4ever
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2007 21:31:30
Svar/Indlæg:
462/22
#8

hvad snakker du om? kun 5 ud af 7 posts, det er da ikke slemt. [ indsæt selv sliley efter eget valg her ]
Men jo jeg syntes også at det er lidt fishy at det, i bund og grund, er den samme klap de slæger.

meen, hvad. det skal vel tjenes penge hvor man kan og må


CrazyEyes^DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2007 21:33:00
Svar/Indlæg:
2388/52
#9
hov hov - nu ikke sige noget til mine posts :(
det er rigeligt at Red censurerer, sletter og beder mig om ikk at poste så meget på vores klans forum :)


ak4ever
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2007 21:35:32
Svar/Indlæg:
462/22
for min skyld må du poste så meget her du vil, tror at jeg glemte en 'se mig jeg prøver at være ironisk' smiley

sorry :P

men hvad bærbare angår køber jeg aldrig mere andet end ibm eller HP business. - med mindre det skulle være desktop replacement


CrazyEyes^DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2007 21:42:08
Svar/Indlæg:
2388/52
Der er Zepto så et glimrende valg hvis man vil have en desktop replacement - har jeg selv gjort :)


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2007 22:44:47
Svar/Indlæg:
10398/435
det ovre i højre side er også en reklame.. 🙂

mange hardware sites bringer pressemeddelelser som er hardwarerelateret, ligesom tv2.dk også bringer pressemeddelelser (dog ofte ikke hw relateret).

Nyheden har den intention at fortælle der er kommet et nyt dansk mærke af bærbare pc'ere. Det er vel også rart at vide hvis man er på jagt efter en bærbar. 🙂

Personligt ville jeg vælge en Macbook og køre bootcamp med XP på den. Har dog selv en HP tx. (jeg bruger ikke min bærbar til gaming).


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2007 23:16:10
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #5

Det er ligesom med fjernbetjeninger til TV/DVD-maskiner. Ligesom vi ser i et katalog når vi vil købe et eller andet, ligeså gør de, når de f.eks. skal finde kabinetter til deres laptops.

Amitech og Fujitsu-Siemens har også tit "delt" laptop kabinetter, så det er der bestemt ikke noget nyt i. Ser man bort fra kvaliteten og kabinettets design, så er det jo ofte også det indeni der tæller 😉


v00d00
 
Superbruger
Tilføjet:
30-11-2007 08:35:37
Svar/Indlæg:
117/7
Selvfølgelig vil bærbaren ligne alle andre, de bliver bygget på samme fabrikker, Quanta står for størstedelen af oem produktion på markede. De har højst sandsynlig samme underleverandør.


Stepa
 
Overclocker
Tilføjet:
30-11-2007 08:39:06
Svar/Indlæg:
394/36
#5 Neeeej hvor fladt , haha , så de prøver ligefrem at snyde os ? 😲 🤣


BeoWulf_Beo
 
Superbruger
Tilføjet:
30-11-2007 09:36:13
Svar/Indlæg:
1186/81
hehe... ved ikke lige frem om de er ude på at snyde os.. men det er vel som der er blevet nævnt tidligere at det bare gælder om at tjene penge hvor der kan..

og prisen er der heller ikke den store forskel på... højest 500 +- for samme konfiguration.. så det er vel bare om man helst så der stod Vega, Mybook eller Xone på låget. 😀


Uhh... forresten, er det kun mig der finder Dell's nye XPS bærbare ALT for lækker ?! 😲


http://www1.euro.dell.com/cont...


Kunne godt finde på at købe sådan en.... men det ville vidst være lidt overkill at bruge den til at spille poker.. 🤣


micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2007 10:43:39
Svar/Indlæg:
4120/115
Det er helt normalt at bærbare sælges under et utal at brands! 😉

Det er jo såkaldte OEM barebone løsninger der sælges ude fra østen af, og så samler og konfigurere producenten dem bare.

Skal man bare nævne mærker som Fujitsu-Simens, Amitech, Genex, AlfaNote, SHG osv. osv. osv.


Og intet negativt i det, for kvaliteten er mange gange tilsvarende mærkevare maskiner, som ofte også bliver produceret på selv samme fabrikker 😉

Men når der nu engang kommer rigtig gang i programmer som Intels VBI (Verified By Intel) og CBB (Common Building Blocks), så bliver det jo mere spændende, for så er planen jo at OEM'erne kan bygge notebooks med stumper fra flere forskellige producenter. Og alt sammen garanteret, serviceret og distribueret af partnere i programmet.


freehelp
 
Overclocker
Tilføjet:
01-12-2007 12:05:34
Svar/Indlæg:
53/3
"Nyt notebookmærke, der aldrig lader brugerne i stikken "

Det var sgu et hård postulat fra HWT.dk om en sprit ny forhandler man intet kender til!

"Bag det nye mærke ligger et ønske om at efterkomme brugernes behov for en stabil computer, der virker. Og for en service, der fungerer, hvis man får brug for hjælp undervejs."

Det ønsker alle producenter da nok ;)

Hvad angår kommentaren om quanta sidder på hovedparten passer ikke ;)

Kigger vi lidt dybt i denne produktion, så omhandler denne hvad der mellem de skriftkloge kaldes for Big Four. Disse er dækkende en sammenslutning, som står for omkring 70 % af den globale fremstilling af laptops. Når det kommer til producering af laptops, så kommer man ikke udenom Taiwan. Big Four inkluderer Quanta Computer, Wistron, Compal Electronics og Inventec. Denne sammenslutning har i et tæt sammenspil hævet den totale leverance fra omkring 54% og til omkring 70% på omkring ét år! De står bl.a. for leverance til tunge drenge som Dell og HP. Dette samarbejde mellem Big Four har skubbet tidligere store producenter som Mitac, Uniwill, Twinhead ud af markedet. Alle disse tiltag kommer kun én til gavn - nemlig forbrugeren. Et tæt samarbejde mellem disse store figurer på laptop markedet, vil resulterer et sammenspil, som har ét mål for øje, at levere kvalitetsprodukter. Derfor vil vi klart anbefale man smider de sidste penge efter et godt og velanset brand.


#5
Hvad angår de evt bruger Vega bones er da ikke noget nyt. alle producenter ( de små, bruger forskellige og mange gange - ens bones.
Se f. eks NovaBook og Zepto. Ignitio er samme bone som Znote 3415 fra Compal ( FL90/92, så intet nyt under solen. Novabook bygger også Deres nye Proton i Asus bone, og Deres XLerator er bygget i Compal/Unveils bone M570RU | M571RU

Som ejer af Laptopworld.dk - kunne jeg ikke drømme om at anbefale SÅ ny og ukendt et produkt til noget, og slet ikke drømme om, at skrive - Notebookmærke der aldrig lader brugerne i stikken *GH*


freehelp
 
Overclocker
Tilføjet:
01-12-2007 12:31:40
Svar/Indlæg:
53/3
#11
IBM laver ikke laptops mere - Den division er solgt til Lenovo for længesiden nu


Eskimow
 
Overclocker
Tilføjet:
03-12-2007 20:17:38
Svar/Indlæg:
431/38
Ufatteligt at man skal op og have en 17" for at få et 8600gt i 😴


TontonE
 
Superbruger
Tilføjet:
03-12-2007 21:12:01
Svar/Indlæg:
1093/51
#4 + #21.. Ur missing the point. Tror I deres exceptionelle service er gratis? Jeg vil tillade mig at sige, den service er banebrydende indenfor forbrugerindustrien. Det tror jeg gerne Hr. og Fru. Jensen vil betale ekstra for.

Hjælp til dokumentindstillinger og billedredigering
Hos Inter-Data oplever man, at servicen betyder mere og mere for notebook-brugerne, og man tilbyder derfor en helt unik serviceordning, der giver de øvrige notebook-producenter baghjul. Hvor de øvrige notebooks på markedet typisk leveres med bare 2-3 måneders hotline, er der hele 24 måneders hotline på alle computere i X·ONE serien. Dertil kommer, at hjælpen ikke kun omfatter hardware men også dækker Microsofts operativsystemer, Office-pakken og samtlige Adobe-programmer, hvilket i praksis vil dække 95% af brugernes behov.

- Hvor de øvrige mærker kun giver support, hvis der er noget galt med selve maskinen, skærmen eller strømforsyningen, hjælper vi uanset, hvad der er galt. Kan man ikke få sin printer til at virke, har man problemer med Photoshop, eller kan man ikke finde ud af at dele sit word-dokument op i spalter, så sidder vi klar til at assistere og forklare. Hos os er de eneste dumme spørgsmål, dem der aldrig bliver stillet, understreger Jan K. Larsen.

Den bærbare fremtid
Hjælpen er ekstremt effektiv, fordi hotline konsulenterne via computerens serienummer har adgang til alle informationer omkring brugerens notebook. Derudover sikrer den mundtlige kontakt, at brugeren og de tekniske eksperter forstår hinanden, hvilket ofte kan være et problem med den mailbaserede support, som mange notebookproducenter benytter sig af. Brugerne slippes ikke, før de har fået svar på deres spørgsmål, og er reparation den eneste udvej, garanterer Inter-Data reparation på et dansk værksted inden for 5 arbejdsdage plus transport.