1) Der sker ikke andet end at det kommer til at køre 1066, men har understøttelse til CPU'er der kan køre højere end dette (altså også dem der ikke er på markedet endnu)
2) Det er som sagt ikke låst på bundkortet, det er CPU'en der sætter begrænsningen.
3) Du skal nok kigge efter et bundkort med enten P35, eller X38-chippen - det er de to nyeste fra Intel, som begge understøtter crossfire (ATI's modsætning til nvidia's SLi). Skal du køre SLi, så skal du dog over i noget nvidia-chipsæt, hvilket jeg ikke vil anbefale lige pt. da det ser ud til Intel ikke vil samarbejde med nvidia mht. understøttelse af deres nyeste serie af Core2Duo (Altså dem der endnu ikke er kommet på markedet).
Godt nok er AMD's nyeste udspil på grafikkortmarkedet i form af HD3870, ikke lige så hurtige som nvidia's 8800GT, men til gengæld koster de ikke nær så meget, hvilket vil sige, at der er lige meget value i begge kort.
Så, hvis jeg var dig ville jeg kigge efter et 38X bunkort med 2 eller 4 PCI-E 2.0 X16-porte, så du kan køre med enten 1, 2, 3 eller 4 af ATI's grafikkort i crossfire 😲 og samtidig få den hurtigste chip, med den bedste understøttelse af fremtidige Intel CPU'er.
Du kan også godt "nøjes med" et P35-chipsæt. Abit's P35-E til omkring 700,- vil være et godt bud.
Mvh. Mads 🙂