som #5 er inde på er det kun til billedbehandling, det bencher ikke særlig godt, det er ikk en ny serie med mange ram ati har lavet specielt til billederedigering, gpuen er ikke særlig kraftig til dx9 eller dx10 rendering.
9# Ja fedt at kunne sige,......Jeg er så snotåndsvag at jeg har brugt 100000kr på noget jeg ikke kan spille på, og forøvrigt ikke aner hvad skal bruges til.!!
Det er med al sandsynlighed et 2900XT med den ekstra feature at det er bedre til at tegne runde ting, og at det kan håndtere sygeligt store texturer - noget som ikke koster en dyt på ydelsen i forhold til et normalt 2900XT.
#11 Tror ikke at "yder mindst lige så godt som et 2900xt" holder for kortet er via bios optimeret til billedebehandling hvor det alm 2900XT er optimeret til Gaming. Derfor kan det prof.kort stadig bruges til spil, men det vil altså være lidt langsommere til det.
Jeg synes ikke at jeg kunne mærke nogen speciel forskel, ud over i 3DsMax og Maya. Jeg har kun prøvet Matrox og Quadro kort, som skulle være ATi overlegne i OpenGL.