Overclocker
Tilføjet:
30-11-2007 23:29:27
Svar/Indlæg:
1/1
Hejsa HWT.
Først vil jeg beklage hvis denne tråd ikke passer helt ind i dette forum, men der er lidt af hvert i den og "Diverse" lignede noget ala salg 🙂
For nogle år tilbage efterhånden var jeg en del inde i overclocking af pc, vidste både det ene og det andet, tiderne og dog skiftet og for at sige det mildt har jeg ikke fulgt med i hardware nyheder de sidste par år 😳
Jeg sidder lige nu med en PB færdigkøbt pc med en e4400 core 2 duo, 2Gb no-name ram (ved ikke engang hvilke) en raptor 74Gb systemdisk samt en 510W NorthQ psu fra sidste år engang, og jeg syntes det er på tide at kigge efter nogle nye dele/helt ny pc. Jeg har anskaffet mig et BFG 8800GT kort som desværre ikke vil virke med bundkortet i denne pc. Så jeg har brugt de sidste par dage på at blive opdateret omkring hardware osv igen 🙂
Jeg står så som et lidt stort spørgsmålstegn. Skal man gå "All-In" og bruge mange mange tusinde kroner og gå efter et x38 bundkort, ddr3 ram? Jeg har haft kigget på et Asus P5E3 Deluxe og nogle Corsair ddr3 pc12800/pc14400 dominator 2Gb kit og 4Gb kit, eller måske nogle tilsvarende Ocz. En q6600 cpu er heller ikke for dyr lige for tiden samt Jeg har en mulighed for at købe en kammerats Qx6850 cpu relativt billigt, og måske et 8800GT kort mere?
Jeg kører pt Windows XP, men vil gerne prøve springet til Vista, derfor jeg har haft kigget på 2x2Gb ram, de ender dog på noget der hedder 5500Dkr eller deromkring, og er det overhovedet nødvendig ?
Men kan dette overhovedet betale sig lige for tiden? Eller skal man bare købe et relativt billigt bundkort og bruge resten af denne PB pc og få det til at køre nogenlunde. Jeg ved ikke helt selv om jeg kaster mig ud i det helt vilde overclockings experiment, jeg er nok mest til at pc'en er relativt lydløs :no:
Det skal lige siges jeg er utrolig kræsen, og jeg har det med at gå efter det bedste, dog er min pengepung heller ikke bundløs 😕
Håber at høre nogle forslag/gode ide'er.
D.ug