BSOD - usbuhci.sys

Diverse d.  01. december. 2007, skrevet af NickKokkedal
Vist: 272 gange.

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
01-12-2007 16:47:22
Svar/Indlæg:
2600/84
Hey, jeg er lidt i nød, min helt nye computer, NÆGTER at fungere ordentligt.

Den går efter meget kort tid i BSOD og peger på usbuhci.sys, og jeg kan bare ikke finde noget relevant på google.

ASUS P5E
Q6600 G0
2x1GB Crucial BallistiX PC2-8500 @ 2.2v
2x PowerColor HD3870 i CrossFire
Corsair TX650W

Jeg har prøvet at geninstallere Vista (64 Bit Home Premium), og det hjalp ikke.
Jeg har to gange flashed til nyeste BIOS, da computeren efter første gang ikke selv rebootede, så jeg tænkte det måske var gået lidt galt. Det hjalp heller ikke med nyesto BIOS igen :P

Den kan heller ikke køre i safemode, når den starter, fryser den bare, og hvis man rører ved musen (eneste USB-enhed, og jeg VED den virker), så laver den BSOD med usbuhci.sys.

Den laver også noget mærkeligt noget hvor det ser ud som om display driveren dør, for man kan godt bevæge musen rundt, men ikke klikke på noget, og hvis man trykker ctrl alt delete, så blinker skærmen lige, og så er det bare det samme igen... men hvis jeg trykker på shutdown knappen på computeren, så lukker den bare normalt ned (bare uden at vise noget om det).

Jeg er helt blank... har også opdateret alt i windows, og alle drivers... Problemer synes dog først at komme når man HAR opdateret, jeg fatter det ikke.
Polarfar

Senior Skribent
Tilføjet:
01-12-2007 17:29:16
Svar/Indlæg:
2309/846

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
01-12-2007 18:13:19
Svar/Indlæg:
2600/84
Hjælper ikke, har prøvet :(

edit:

Jeg slog nogen ting fra i BIOS, USB legacy support og noget 60/64 USB sjov, det hjalp lidt, men den gør det stadig.

Timozzdk

Elitebruger
Tilføjet:
01-12-2007 21:35:53
Svar/Indlæg:
1636/115
Pil alt fra computeren som du ik skal bruge. Hav kun tastetur, mus og skærm sat til. Gå i bios og sæt den til default.
Se hva svinet siger nu....

Hvornår får du bsod egentlig? I windows eller under post?

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
01-12-2007 23:54:14
Svar/Indlæg:
2600/84
Det er tilfældeligt.

Den sagde fejl i memtest, men kun med to moduler i.
Hver ram blok for sig var der intet galt med, ihvertfald ikke indenfor 10 minutter, som der var med 2.

Har kun det i den jeg skal bruge. Der er intet PS/2 stik til mus, kun USB.

edit med mere info:

Jeg får også fejl i Windows Memory Test, den fra Vista CD'en, med to moduler i, bare ikke prøvet med 1.

Jeg har nu reinstalled med 1x1gb i, og so far (er ikke længere end før), ingen problemer.

Rammene skal have 2.2v, og BIOS standard er 1.8, så jeg kan ikke køre med BIOS auto, så er den meget ustabil... brb keyboard gik i engelsk mode, rebooter lige :p
edit med keyboard fix: sådan, ved ikke hvad der skete, alt-shift hjalp ikke.

Anyway: Kan det virkelig passe at det her mobo ikke kan fucking håndtere mere end 1 klods ram? jeg er da ved at blive vanvittig af ram inkompatibilitet. Tror i mere volt på NB kan hjælpe? auto pt :(

Desuden kan jeg ikke spille nogen spil, så fryser comp bare, og så skal jeg reboote, og jeg får konstant "The display driver stopped working but has recovered".

/tud

doit

Elitebruger
Tilføjet:
02-12-2007 00:13:47
Svar/Indlæg:
998/134
gå i bios sæt i i tweaker til manual, gå ned hvor du sætter volt på ram, tast ind 2.2
der hvor der står auto sæt alt andet til auto ,på nær volt på cpu, der taster du 1.35 ,så får cpu volt nok
sæt kun 2 stk ram i med samme chipset på rammen og samme revision på rammen
disable transationbooster , twister sætter du til light
opdatere chipsetdriver
http://downloadcenter.intel.co... *+Ultimate%2C+32-bit+version&lang=eng&strOSs=156&submit=Go%21
sæt usb til highspeed i usb opsætning

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
02-12-2007 00:20:11
Svar/Indlæg:
2600/84
5#

Har gjort alt det, har ikke hjulpet, undtaget det du linker til, jeg er ikke helt med på hvad det er du vil have mig til?

Har sat linket sammen btw... og kører 64 premium
edit: hvis det er inf_update du mener, så har jeg også installeret den

doit

Elitebruger
Tilføjet:
02-12-2007 00:25:41
Svar/Indlæg:
998/134
sæt tweaker i bios til manuel og følg det har skrevet i #5
har selv et p5e
transactionbooster hvis den er enablet kan dine ram ikke køre 1066 højst 800

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
02-12-2007 00:42:34
Svar/Indlæg:
2600/84
7#

Det med transaction booster var godt at høre! Det vil jeg prøve!
Havde gjort det du havde skrevet i 5#.

Jeg har nu spillet world in conflict, installeret vista, opdateret og installeret prgroammer, ikke skyggen af crash elller bsod. dette er med 1 stik ram i.

Nu vil jeg bytte denne her stik ud med den som der normalt var en del af de 2x1gb jeg havde i da alt crashede, og så krydse fingre for at det giver problemer (så er det jo bare en ødelagt ram stik, RMA og vupti). brb :P

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
02-12-2007 01:01:00
Svar/Indlæg:
2600/84
Okay, jeg satte den anden RAM stik i, og blev vel mødt af en dejlig BSOD, på en windows DLL fil... rebootede... og så kiggede jeg lige væk, så havde den rebootet selv igen.. så tog jeg den ram klods ud, satte den anden tilbage, åbnede Crucial set nr 2, og satte en af dem i den anden slot... så nu 2gb ram, og so far ingen problemer, jeg vil lige tage et spil world in conflict og se om det holder (krydser fingre).

Så vil jeg også sende den RAM klods til RMA... den virker jo tydeligvis ikke.

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
02-12-2007 01:19:05
Svar/Indlæg:
2600/84
Igennem et helt spil World in Conflict... røg ind i en enkelt "the display driver stopped working blah blah", men den fortsatte spillet efter en 10 sekunders tid, så det er nok mere softwarerelateret... med den anden ram stik kom jeg højst 10 sekunder ind i spillet, så frøs det totalt.

edit: tror det display driver var fordi at windows spurgte om den måtte unblocke WiC på firewallen.
Jeg vil vende tilbage hvis det går galt igen, men so far ser det sgu godt ud!

ZnarF

Elitebruger
Tilføjet:
02-12-2007 01:24:21
Svar/Indlæg:
1058/59
Det lyder som om du har løst prob, men hvis det fortsætter har jeg nogle gange oplevet den der fejl med logitech musedrivere...

good luck... eller hvad man nu siger 🙂

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
02-12-2007 04:03:31
Svar/Indlæg:
2600/84
11#

Ja, problemet er erklæret løst. Det var den RAM blok der var død.
Ellers tak :)

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
02-12-2007 20:35:10
Svar/Indlæg:
2600/84
Problemet er OVERHOVEDET ikke løst, jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre

Den fryser stadig random, og jeg har lige fået en rød BSOD, eller hvad man kalder det, hvor der stod det samme... usbuhchi.sys, men halvdelen af teksten til rsod manglede.

Jeg kan ikke rigtigt spille noget, da den fryser tilfældigt.
Jeg har prøvet med 1 grafikkort, og da synes den bare at den skal sige at display driver mangler... og den laver stadig bsod random.

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre.. jeg har prøvet forskellige ram kombinationer, og den jeg har nu kunne ihvertfald få 2 pass'es, andre fejlede hver gang samme sted, addresse 1815 (mb) i memtest.

Hvad synes i jeg skal gøre? jeg har jo åbnet alle tingene, så jeg går ikke ud fra at shg vil have dem tilbage, men computeren fungerer jo overhovedet ikke..

Jeg er lige ved at græde!!! :'(, jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre

doit

Elitebruger
Tilføjet:
02-12-2007 23:32:37
Svar/Indlæg:
998/134
test grafikkortetene enkelvis ikke i crossfire
se om det løser problemet
prøv speed på ram til 800
hvis der ikke noget der hjælper
skal du lave rma på bundkortet skriv det laver periodisk fejl i windows som du ikke kan finde ud fortæl dem at du har installeret alle driver til windows har memtestet osv
så skulle du helst have nyt bundkort i løbet af en uge