TDC-Regning

Hyggehjørnet d.  01. december. 2007, skrevet af gabbadoo
Vist: 623 gange.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
01-12-2007 18:18:50
Svar/Indlæg:
3065/208
Oprettede for nogen tid siden 20mb internet hos tdc, men fik aldrig tilsendt noget girokort. Idag har jeg så lige - ved et tilfældigt tjek på min netbank - set de gerne vil trække 1800 kr. fra min konto. Jeg har selvfølgelig annulleret/afvist betalingen. Primært fordi den er 100% uspecificeret - det kan ligesågodt være for deres julefrokost. Sekundært siger de de opkræver betalingen forud, og en måned ad gangen.

Skal jeg sagsøge svinehundene? Kan jeg?
Emze

Superbruger
Tilføjet:
01-12-2007 18:27:03
Svar/Indlæg:
666/100
altså kender ikk meget til sådan noget men prøv at ringe til dem og spørg dem om hvad f...k de har gang i. hvis de så ikk sådan kan svare konkret kan du altid finde et advokatfirma som hjælper dig gratis eller sådan noget har hørt om det

Timozzdk

Elitebruger
Tilføjet:
01-12-2007 18:38:10
Svar/Indlæg:
1636/115
0# Tror du ik måske det er fordi du betaler kvartalvis?
Hvis du har tilmeldt dig betaling service så skal der ikke så specifict hva det er du betaler for, kun hvad firma der trækker pengene. Vil du se din regning skal du gå ind i betalingsoversigten for den konto pengene bliver trukket fra. Du kunne godt lige have læst aftalen du indgik med TDC, men hvem gør det i dag? 😀

1# spænd hjelmen knægt. Advokathjælp? 😲

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
01-12-2007 19:08:11
Svar/Indlæg:
3065/208
Har læst aftalen. "Pengene vil blive opkrævet månedligt pr. forudbetaling"

Timozzdk

Elitebruger
Tilføjet:
01-12-2007 19:13:18
Svar/Indlæg:
1636/115
Lyder mærkeligt.

12. Betaling
Opkrævninger i henhold til abonnementsaftalen sker ved udsendelse af en
regning med angivelse af en betalingsfrist.
Oprettelsesafgift opkræves i forbindelse med indgåelse af
abonnementsaftalen. Abonnementsafgift opkræves fra leveringstidspunktet, jf.
pkt. 4, og opkrævningen sker normalt kvartalsvis forud. Eventuelle
forbrugsafgifter, øvrige afgifter og gebyrer opkræves bagud, normalt
kvartalsvis.
TDC kan i henhold til dansk rets regler herom foretage efteropkrævning af
afgifter og gebyrer, der f.eks. ved en fejl ikke er opkrævet tidligere.
Efter anmodning fra kunden kan TDC udsende opkrævning vedrørende
forbrugsafgifter med kortere interval end et kvartal. TDC er berettiget til at
opkræve betaling for de merudgifter, der er forbundet hermed.
TDC kan ved aftaleindgåelsen eller på et senere tidspunkt kræve forudbetaling
af abonnementsafgiften for den aftalte uopsigelighedsperiode, jf. pkt. 17.

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
01-12-2007 21:16:02
Svar/Indlæg:
5891/423
#0,1---glem alt om at sagsøge "svinene"... det er næsten for dyrt at gøre 😉

men tag en snak med dem

Emze

Superbruger
Tilføjet:
01-12-2007 21:18:03
Svar/Indlæg:
666/100
#2 😀 Tag dig lige sammen 😀 Har faktisk hørt om sådan noget 😀 Søgte efter sådan noget da jeg blev kørt ned på knallert og den skyldige (som var føreren af bilen) nægtede hun gjorde det 😛 Så.. 😲 hehe

Men prøv at ringe til dem i første omgang og find ud af hvad de helt præsist har gang i

Timozzdk

Elitebruger
Tilføjet:
01-12-2007 21:28:50
Svar/Indlæg:
1636/115
6# Vil ikke tage mig sammen. Håber du siger det for sjovt når nu du laver en smiley. Men seriøst, det råd om at pudse en advokat TDC er dybt latterligt. 😛

Du kan slet ik sammenligne det at blive kørt ned i trafikken med en regning fra et firma som man ikke lige forstår. Og selvom dit svar det bare var for sjovt er det slet ikke noget man skal skrive "UDEN" lige at skrive det bare var gas. 🤣

Tænk hvis han nu troede det var seriøst, og begyndte at ringe rundt til advokater og fortælle hvordan han vil sagsøge TDC for en mærkelig regning. Han ville jo gøre sig selv total til grin.

Emze

Superbruger
Tilføjet:
01-12-2007 21:36:47
Svar/Indlæg:
666/100
selvfølgelig er det for sjovt 😀 hehe
Men mener faktisk at der findes sådan noget hvor man kan få råd af nogle advokater uden at betale penge 🙂

Men du har nok ret 😲 😲 😲 haha

Håber ikk du tog det som om jeg var sur 😐 Fordi det var jeg slet ikk 😀 Det var bare gas som jeg glemte at skrive 😲 😛

Timozzdk

Elitebruger
Tilføjet:
01-12-2007 21:38:52
Svar/Indlæg:
1636/115
8# Neeej kan da ik være sur på nooooogen herinde. 😳

0# Men ring til dem og snak med dem. Er sikker på I finder en løsning.

draven

Superbruger
Tilføjet:
01-12-2007 22:57:31
Svar/Indlæg:
187/2

Er det fordi der er sket et eller andet og de ikke har trukket noget de første måneder?
Husk på man selv bør tjekke PBS oversigten. Du burde selv reagere hvis de ikke
har trukket noget, medmindre du håbede de havde glemt det.
Så hvis dette er tilfældet trækker de vel bare det de har ret til. Hvis du er uenig ringer du bare til regning service og snakker med dem.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
02-12-2007 20:22:05
Svar/Indlæg:
3065/208
#8 Bistandsklienter og pensionister bliver ofte tilkendegivet "fri proces".

riska

Elitebruger
Tilføjet:
02-12-2007 20:23:05
Svar/Indlæg:
7241/274
Der findes gratis advokathjælp til alle de ligger i næsten alle lidt større byer

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
02-12-2007 20:25:49
Svar/Indlæg:
3065/208
Det kan føles latterligt at føre en sag mod TDC, så derfor har vi af principielle årsager en ordning der gør dig berettiget til at køre sagen, og jeg tror da udmålingen tjener almenvellet; dermed en principsag - du må fandme ikke være bange for TDC! men det er "man" vel.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
02-12-2007 20:27:36
Svar/Indlæg:
3065/208
I reglen burde det jo ikke koste mig noget af føre en civil-sag mod nogen! Men det er kun folk der har råd til at tabe, som vinder sagerne!

Selvom jeg ikke har råd til at tabe, er jeg efterhånden "pissed" nok til at prøve at få svinene ned med nakken, og så må det sku koste i advokatsalær, hvis jeg da ikke skulle få "fri proces".

De penge de har søgt at få uden mit samtykke er retsligt set tyveri og udover de sætter deres eget rygte på spil gør de egentligt osse PBS til syndere - og JA! jo større et svin jeg kan være over for dem, jo bedre har jeg det!

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
03-12-2007 01:29:01
Svar/Indlæg:
3065/208
Og bump 😉

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
03-12-2007 09:39:41
Svar/Indlæg:
1581/5
#0 lad os lige se lidt på det, du har bestilt en ydelse, og fået den. - når ydelsesleverandøren så vil opkræve sin hyre for det, nægter du at betale og vil sagsøge dem? ja virkeligt fed sag du har det det kan jeg godt se.

Hvad med om du spændte hjelmen og betalte for dit internet, prøv du at kontakte hvilken som helst dommer/advokat, ja selvstendigt tænkende individ, og spørge om de synes det er uretfærdigt at du skal betale for noget du har bestilt OG fået. Så tror jeg sku nok du bliver til mere 🤡 end du er allerede.

Hitman1973

Elitebruger
Tilføjet:
03-12-2007 10:36:20
Svar/Indlæg:
1028/33
Oprettede for nogen tid siden 20mb internet hos tdc, men fik aldrig tilsendt noget girokort.

Og hvor længe er noget tid siden?

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
03-12-2007 10:59:04
Svar/Indlæg:
3065/208
De prøver at opkræve et beløb jeg ikke kan forholde mig til, og fuldstændig uden jeg ved de hæver pengene.

Gavstrik

Superbruger
Tilføjet:
03-12-2007 11:07:34
Svar/Indlæg:
650/97

Du må vel have oplyst dit konto nummer til dem på et tidspunkt, og på den måde tilmeldt dig PBS, da de ellers ikke kan trække pengene på den måde de har gjort?

Som nogle andre herinde også nævner, så holder det ikke i "retten", at du ikke har betalt noget indtil nu. Du får en service/ydelse og den skal du selvfølgelig betale for. Undskyld jeg siger det, men at tro TDC glemmer det, at og du på den måde kan slippe er lidt naivt! Hvis du endelig vil gå rettens vej, vil du have en MEGET bedre sag, hvis du betalte dem de penge de kræver, og derefter rejser et søgsmål.

Gav

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
03-12-2007 14:20:47
Svar/Indlæg:
3065/208
Jeg har tidligere været kunde hos TDC, men abonnementet har været opsagt. Den tidligere PBS aftale har de uden mit samtykke "genoplivet". Jeg har aldrig modtaget et girokort og heller ingen specifikation af hvad det er betalingen de nu vil opkræve er for. Jeg har heller aldrig bestilt noget jeg ikke havde i sinde at betale for, men folk der ikke har betalt for deres ydelser pga. småfejl i regnskabsafdelinger kender vi vidst alle til.