Superbruger
Tilføjet:
01-12-2007 19:18:15
Svar/Indlæg:
69/7
For tiden går jeg og venter på at få et 8800GT hjem, så jeg kan spille nye spil i fornuftig opløsning. Men, leverancen bliver udsat gang på gang 😩
For at fordrive ventetiden, leger jeg med alternative OS´s bla. Linux Ubuntu.
For sjov ville jeg se, hvor langt man er kommet med Wine. Sidst jeg rodede med det, var det ekstremt "langhåret", og hvis man ikke kendte samtlige Linux-kommandoer, fik man det aldrig til at fungere. Så jeg gav op 😳
For et par dage siden prøvede jeg så igen, og til min store overraskelse kunne Wine 0.9.48, installeres blot med få klik. Derefter fandt jeg Return to Casle Wolfenstein frem, og smed den i dvd-drevet. Åbende drevet og fandt setup-filen. Højreklikkede på den, og valgte at starte den med Wine. Spillet
blev installeret, og sandelig om det ikke virkede 😲
Efter at have spillet en times tid, prøvede jeg med Call of Duty og Far Cry. Resultatet var det samme. Grafikken i Far Cry så dog lidt mystisk ud. Og spillet blev afviklet i et vindue, ikke fuldskærm. Men det virkede!
Således beruset af succes, smed jeg COD 4 i maskinen. Spillet blev installeret. Der kom godt nok en pop-up om noget dx-halløj som manglede.
Men det tog jeg mig ikke af 😳 Startede spillet, .. og maskinen frøs totalt. Efter en genstart virkede de gamle spil dog igen.
Inde på Wines HP skriver de, at ver. 0.9.50 blev udsendt i går. Når jeg får tid, skal den helt sikkert hentes og afprøves. Almindelige Windows-programmer skulle også virke under Wine.
Prøv det. De gamle spil bliver pludselig interressante igen 🙂