Superbruger
Tilføjet:
01-12-2007 20:47:09
Svar/Indlæg:
256/34
Jeg har fået den opgave af en af mine venner, at jeg skal samle en computer til ham, og jeg vil helst ikk skuffe ham. Så jeg tænkte om i kunne give en vudering af det jeg havde tænkt mig.
CPU : E6850
Begrundelse : Han skal primær bruge den til et spil, som kun udnytter en kerne ( counter strike )
Bundkort : p5k
Begrundelse: jeg har det selv :), gode overclocknings muligheder + at det understøtter den nye penryn cpu. og nej han skal ikke kører sli, har den holding at det er waste of money. altså tænker påvalue for the money.
Ram : Crucial Ballistix 2 x 1 GB (2 GB) / DUAL RAM / DDR II SDRAM / PC2-8500CL5 / 1066
Begrundelse: Jeg ved personlig ikke særlig meget om disse ram. Men jeg har hørt rigtig mange sige at de er de bedste oc ram til prisen
8800gt zotac amp
Begrundelse: Han siger selv han ikke skal ha et grafikkort som der skal clockes, også ville det bedste nok være at tage dettte. Synes ikke han skal vente på det nye 8800gts da testen viser at "springet" mellen de 2 kort er "lille" i forhold til prisen.
Strømforsyning: Corsair CMPSU-520HXEU
Begrundelse: Jeg har selv en seasonic strømforsyning og det kører bare som den skal. Jeg har nemlig hørt at disse 2 strømforsyninger bliver produceret sammet sted og kvalliteten er høj
Harddisk: pas, en lager harddisk på 300 gb
Begrundelse: her kunne jeg virkelig godt bruge noget hjælp 😳 . For fatter virkelig intet af raid 0 osv :(
Cd driv : pas. hvis det stod til mig havde jeg taget det der var pænest.
Kabinet : Vides ikk endnu
Begrundelse: jeg synes han personlig selv vælge hvad for et. Men kunne godt bruge nogle gode ideer, til et kabinet med godt airflow.
Cpu køler : Scythe Infinity.
Begrundelse: Har den selv og den klarer jobbet rigtigt godt
Computeren skal overclockes.
Jeg har valgt at begrunde mine valg, så i kunne få et "bedre" indbilik i mine valg :)
Jeg takker mange gange på forhånd