Vista MC hvilket TV abonnement ?

Media Center d.  02. december. 2007, skrevet af PlektorDK
Vist: 747 gange.

PlektorDK

Overclocker
Tilføjet:
02-12-2007 16:41:02
Svar/Indlæg:
46/12
Hej Alle jeg er ved at være godt træt af TDC (yousee) konstante prisstigninger, jeg har Kabeltv lige nu med den fuldepakke, men jeg ser ikke alle kanalerne og synes det er dyrt i forhold til hvad man får, og ville i den forbindelse høre om der var andre med et mediecenter derude, som havde forslag til alternativer.

Mange tak for svar på forhånd 🙂
Blue*

Overclocker
Tilføjet:
09-12-2007 18:40:18
Svar/Indlæg:
223/33
Så skal du vel bare købe en mindre pakke hos TDC.? (=billigere)

Der er da desværre nok ingen udvej hvis man vil se TV. end at betale ved kasse 1.. eller.. tja så skal du købe en parabol og trække nogen gratis kanaler ned? :)

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2007 18:42:28
Svar/Indlæg:
7111/480
hemm 260kr dyrt 😐 kommer sedfølig and på hvad man vil se ja jeg kunne godt nøges med 10 kanler men er glad for tv2 news går selv og lejer lidt med taken om fibernet tv når vi får det i det nye år for så kunne news bare tages over sputnik som jeg også har 😀

Blue*

Overclocker
Tilføjet:
09-12-2007 19:38:36
Svar/Indlæg:
223/33
#2.

uhh så får du hurtigt net (fibernet) snart til billige penge? :D

Sry for OT. :)

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2007 19:57:42
Svar/Indlæg:
4120/115
Der er jo nok ingen anden løsning, end en eller anden form for DVB, hvis man vil have et rimeligt billede på et mediecenter. Der findes bare ikke tv kort der kan sammenlignes med et mellemgodt tv...

Og i den forbindelse, så er TDCs digital pakke jo et godt bud! Hvis du allerede har den store pakke, så kan du få et dekoder kort, uden selector, til 150kr/år. Og så skal du bare finde et DVB-C kort/boks (med kortlæser self.).

Det er noget jeg efterhånden har gjort en del i, og et FireDTV kort kan helt sikkert levere nogle billeder som kan sidestilles med en selector løsning (= meget bedre end alm. analog) Desuden kan FireDTV'en køre HD imodsætning til den nuværende Selector, og de tilbyder 2 eller 3 HD kanaler på nuværende tidspunkt.
Det skal dog tilføjes, at vi har haft mega ustabilitet med FireDTV, hvis man køre 2stk. i parallel, for at kunne bruge MCEs dual tuner funktionalitet, men det kan man jo bare lade være med, og så bruge tv'ets tuner, hvis man vil optage og se noget andet samtidigt... 😉
Men lad dig ikke snyde, både Amitech og SMG, som er henholdvis dansk forhandler og importør, siger det kan lade sig gøre, meeen du risikere 2 dage efter du har installeret dem, at miste alle dine kanaler, og skal til at installere dem forfra, for at få dem til at svare, og så skal du hele kanal møllen igennem igen :no:

Men det er helt klart en bedre løsning end alle analoge løsninger!

PlektorDK

Overclocker
Tilføjet:
11-12-2007 19:48:01
Svar/Indlæg:
46/12
Hej micma18 Jeg har lige nu et haupauge hvr-1300 kort i mit mediecenter og den har både analog og digital tuner så jeg er vant til at måtte se det jeg optager. Det lyder som en god idé men hvor meget koster det totalt, må indrømme er træt af det analog signal og vil helst undgå en set-top boks, er det muligt med dekoder kort og er de 150 kr. prisen ved siden af pakkeløsningen? Jeg har hørt om FireDTV men hvordan fungerer det i praksis?

tak på forhånd

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2007 21:48:47
Svar/Indlæg:
4120/115
Såvidt jeg husker så er hvr-1300 kun med en DVB-T tuner, så det er no good, til kabeltv...

FireDTV'en kan fås som en ekstern boks der skal tilsluttes med firewire, eller som et enhed der kan sidde i en 3½" floppy bay i dit kabinet.

PlektorDK

Overclocker
Tilføjet:
14-12-2007 10:12:35
Svar/Indlæg:
46/12
Den har 2 tunere en DVB-C og en DVB-T, mit mediecenter kabnet har ikke floppy disc bay, men 5½ bays, kan man få dem til den ene.
Har du et link til hvor man kan læse ere om det?

på forhånd tak

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
14-12-2007 20:36:13
Svar/Indlæg:
4120/115
hmmm.... Sådan siger specs ihvertfald ikke http://www.hauppauge.co.uk/pag...

PlektorDK

Overclocker
Tilføjet:
27-12-2007 00:19:46
Svar/Indlæg:
46/12
nej det er rigtig kan jeg godt se den kan kun en af delene. kan huske jeg på et tidspunkt læste at man kunne få firedtv som pci er det rigtigt? har du ikke nogle link til køb af firedtv, opsætning eller noget?

tak på forhånd 🙂

PlektorDK

Overclocker
Tilføjet:
27-12-2007 15:24:47
Svar/Indlæg:
46/12
hov så vidt jeg kan se er det DVB-T som kortet modtager sit digitale signal med og det kan jeg da ikke bruge vel?

Har fundet dette kort er det et godt kort?

http://www.mm-vision.dk/defaul...

kimc88

Superbruger
Tilføjet:
19-01-2008 14:39:14
Svar/Indlæg:
308/113
hvad for et kort