Vil give jer ret i at det nok kan være stort set ligemeget med stationære computere, men med bærebare computere mener jeg at det er MEGET værd at ofre lidt flere penge, hvis du er afhængig af den.
Hvis du på den anden side godt kan leve med at undvære din bærbar 2-3 uger, når den går i stykker, så spar dog pengene for min skyld(det vil jeg dog ikke kunne leve med).
Min erfaring siger mig at stort set alle mærker kan få skavanker(det sker jo at de bliver udsat for mærkelige ting), og derfor er en ordentlig serviceaftale vigtig. Fx. har jeg ofret en del på 3 års on site next day. Hvis jeg stod som firmaejer, vil jeg ikke udsætte mine ansatte for mindre. Prøv at tænk hvad det kan koste i ordre, hvis skidtet ikke virker, når varen skal sælges. Så er de 3k godt givet ud.
Mht. til IBM/Lenovo, så har jeg desværre set at der i hvert fald er en model, hvor skærmen har elendig holbarhed. Acer har jeg også set skærmen dø på.