Vil lige opdatere det med overclockning.. Bundkortet ville kun køre ordentligt med 800mhz til rammen, ny bios tak.. :)
Cpu'en vil køre op til 2,4 ghz stabilt med 1,21 vcore(Standart vcore) - Husk! cool and quite er altid enable, når jeg overclocker.
Ved 1,3 vcore vil den gerne en hel masse... Men det virker som om bundkortet simpelthen ikke vil arbejde sammen med cpu'en. den starter op med 2,54 ghz, men så siger bios at overclocknings fejl osv.... hvis jeg så restetter sådan at bios ikke kan brokke sig over det, starter windows op og køre fint, dog! ved belatninger ryger temperaturen op på ca. 53 grader og det er for meget.
Så denne her cpu kræver bedre bios og hvis du vil overclocke meget, så skal du bruge vand køling.
Selve cpu'en arbejder langt bedre og den kritik den har fået synes jeg ikke er fortjænt. Kernerne arbejder langt bedre sammen og det er tydeligt at mærke 'der er sket noget' det går hurtigere i windows og i windows programmer.
Jeg kan ikke tæste den med spil, da jeg har et x600 grafikkort... :P
Der kommer et hd 3850 som vil blive clocket lidt her en af dagene, så må vi se hvad det kan sammen med en phenom.
Efter at ha' prøvet cpu'en er jeg ikke bange for at anbefale den, men kan så ikke udtale mig og dens evner i spil før jeg får det testet senere på ugen.