Jeg har lige brændt min E6850 af og skal derfor købe en ny processor og de to ovenstående er dem jeg kigger på, Q6600 fordi at den kunne afløse min E6850 hvis jeg ikke for den rep. og E6750 fordi jeg muligvis for min E6850 rep. Jeg har mulighed for at OC min maskine har lige fået mine G skill pc8000 ram som skulle være rigtig gode til OC.
Jeg har et Asus P5N32-E SLI bundkort og en Scythe ninja plus B køler
Det skal lige siges at der hvor jeg er nødsaget til at købe dem er der ca 500 kr. prisforskel.
Hmmm..... skulle lige til at sige, at du helt sikkert skulle tage en quad.... men.... vil du oc? Det mobo kunne måske godt have lidt probs med et større oc på en quad.
Jeg har også hørt lidt om at Q cpuerne ikke skulle OC så godt på disse bundkort men jeg ville egentlig gerne OC lidt behøver ikke være det helt vilde men hvis man nu kunne få den op på 3Ghz ville det være meget fint.
Jeg er lidt bange for at min E6850 ikke bliver fixet også ville en Q6600 jo være et dejligt køb/erstatning
Jeg blev desværre nødt til at tage en hurtig beslutning da den skulle købes i frokost pause hehe men jeg valgt Q6600 mest i det tilfælde at jeg ikke for min E6850 ombyttet.
nu har jeg set og hørt de der GO og B3 stepping osv til quadcore, men hvordan i helvede kan man se om det er en GO processer som clocker godt, eller en som kun lige kan strække sig til 3ghz? 😕
Der står der som regel når man køber den, ud for noget der hedder Core stepping.
Der er som sagt to slags:
Core stepping: G0 /
Core stepping: B3 /
Jeg er ikke den vilde overclocker, så jeg har ikke rigtig "brug for" en G0 - men det er da rart at have den bedste teknologi. Den bruger mindre strøm og udvikler dermed mindre varme = højere overclock.
Hehe ja det er vel okay ikke fordi jeg regner med det helt store OC på denne CPU men stadigvæk. jeg glæder mig til at prøve at OC denne nu har jeg efterhånde også fået skiftet både bundkort, ram. CPU hdd pga. jeg har haft meget store problemer med diverse ting og sager i min maskine så nu håber jeg at den kører perfekt når den nye CPU bliver sat i.
Tak for alle jeres indlæg det er dejligt at man kan råd føre sig med folk der har lidt erfaringer med diverse produkter.
B3 clocker kun 200 mhz dårligere end G0. 3 ghz er altså absolut ingen problem... med den rette køling.... der er nemlig der forskellen ligger. G0 er lidt køligere 😉
#19 Fred være med det :) Så har du været heldig.. Langt de fleste OEM versioner er B3 - da produktkoden på G0 og B3 OEM er den samme er det langt billigere at sælge B3 cpu'er :) Tjaa, de gør alt for at snyde os..
Så du kan aldrig være sikker på at din CPU er G0 hvis du køber en OEM version 😕
Hvis jeg har forstået det rigtig, så er en OEM den type man får, når man får den uden en køler (boxed). Jeg fik min i sådan en lille plastic holder (oem bakke) i en lille plastic pose og min cpu er en G0.