Så fik jeg da også lige skrevet mit system i min profil, tak #1. Selvfølgelig skal der da være orden i tingene 😉
#2 Den opdatering er installeret, så det har desværre ikke været det.
Jeg var vidst lidt hurtig til at drage konklusion ang. RAM. Det viste sig at være det samme resultat uanset kombination af RAM blokke og uanset om der sad 1, 2, eller 4 blokke i. Den anden skærm jeg havde prøvet blev tilsluttet efter problemet var opstået, så det eneste jeg kunne konkludere var at det altså ikke var skærmen der var defekt.
Da jeg så skrev sidste post sad jeg ved den ny skærm, som jeg så havde startet op med, dvs. opløsning og frekvens var ændret, da den ikke kunne køre med samme opløsning som min gamle. Jeg troede jo grunden til at det virkede var at jeg havde hevet 2 blokke RAM ud, men da jeg så satte min gamle skærm til og ændrede opløsningen tilbage til den jeg altid har kørt med, opstod problemet efter et minut eller sådan.
Så nu tyder det meget på at det er et "opløsningsmæssigt" problem, og at det i hvert fald kun er ved 1200x1600 fejlen opstår. Den ny skærm kan maksimalt køre 1280x1024.
Jeg håber da ikke det er grafikkortet der fejler? For så lyder det da alvorligt. Jeg har prøvet med anden grafikdriver med samme resultat.