-> #0
Hej Søren
Velkommen til forum 🙂
Jeg ville til enhver tid anbefale en stor mængde RAM, mens andre nok ville anbefale nogle hurtige RAM. Det kommer nok også lidt an på hvad du bruger computeren til. For kr. 2.000,- kan du få nogle gode RAM, som også kan overclocke lidt.
Men de store og dyre performance-RAM skal du nok kigge længe efter. Der er dog nogle bundkort som kan have lidt problemer med 4 RAM-blokke på éen gang, jeg har dog aldrig - personligt - oplevet problemer. Men der er sikkert mange som kan fortælle dig det modsatte.
2x 2 GB DDR2-667 RAM, kan købes for kr. 750,- (umgefähr) i form af Kingstons ValueRAM. Jeg har regnet mig frem til, at det skulle passe meget godt med en Q6600 clocket til 3.0 GHz (med en FSB på 333 MHz).
Du kan dermed vælge f.eks. 4 GB, og bruge resten af pengene på et 64 operativsystem (Vista 64 bit f.eks.), og nyde godt af en stor mængde RAM og en hurtig computer. Igen, det kommer nok også lidt an på hvad du skal bruge computeren til. Du kan i hvert fald få nogle gode overclock-RAM for kr. 2.000,-
Håber det kunne bruges 🙂
Og endnu en gang velkommen til 😉