Ny router, men hvilken?

Diverse d.  07. december. 2007, skrevet af allan_84
Vist: 417 gange.

allan_84
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2007 01:02:49
Svar/Indlæg:
765/82
hej davs, jeg skal have købt mig en ny router da jeg skal bruge en bærbar i huset med trådløs net på..

jeg har Cybercity som udbyder. (2048/512)

og der noget med man skal have en speciel slags router for den virker sammen med Cybercity har jeg hørt.

jeg har telefon kabel ind i huset,, der sidder så en "slitter" der deler telefon og adsl op,, efter den har jeg lige nu en Zyxel P-660R-D1 (har haft den byttet nogle gange pga fejl!)..

så nu er det I kommer ind i billedet, hva skal jeg vælge af router?

har hørt godt om mærkerne Linksys og asus, den det ikk noget krav.

tips og erfaringer modtages gerne,, nogen der har prøvet det før med Cybercity?

Stratos
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2007 13:18:36
Svar/Indlæg:
189/18
Personligt har jeg altid brugt Linksys, når jeg har sat routere op for venner osv. Alene af den grund at der aldrig har været nogle problemer med dem, og at de er meget brugervenlige. Prismæssigt ligger de måske en 50-100 kr over de billigere mærker.

Hvis det er et mindre hus/lejlighed den skal dække vil jeg anbefale:
http://www.edbpriser.dk/Produc...

Hvis det er et større hus eller i et boligkompleks med beton osv. ville jeg vælge:
http://www.edbpriser.dk/Produc...

Personligt bruger jeg selv den sidstnævnte og det har jeg ikke fortrudt.
Hvorvidt om den skulle spille med dit cybercity abonnement, skulle jeg ikke kunne se nogen forhindringer.


netsat
 
Superbruger
Tilføjet:
07-12-2007 19:25:47
Svar/Indlæg:
190/24
#1

Du skal have linksys WAG200G. Den køre både PPPOE og PPPOA (som cybercity bruger). Den kan sættes op til at køre med cybercity uden problemer - så kan du smide den skod Zyxel ud. Den kan også holde MANGE flere connections uden at gå ned, som Zyxelen er notorisk berømt for.
Køre selv med sådan en. Den går ikke ned selv om den bliver belastet max.

Link: http://edbpriser.dk/Products/L...

/Johnny


allan_84
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2007 19:21:41
Svar/Indlæg:
765/82
#2 ser fornuftig ud,, dejligt at du har haft afprøvet det på cybercity, så der lidt garanti for der mulighed for det virker.

er der andre bud på en fornuftig router, ellers tror jeg må forbi shg.dk på mandag.

edit-------------------------------------------------------------------------------------
fandt lige lidt info hvis der andre der vil skifte fra cybercity router til andet:
http://www.adsltips.dk/andrero...


allan_84
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2007 19:31:20
Svar/Indlæg:
765/82
yes sir,, så jeg sku kørende med en linksys wag200g gateway, har pillet den gamle cybercity modem/router af og sat min nye linksys direkte på efter adsl splitteren, og det virker sku bare.

nu mangler jeg bare en 20/2mb linie, haha.



takker mange gange for jeres info.


Tonne
 
Superbruger
Tilføjet:
06-02-2008 19:54:45
Svar/Indlæg:
132/1
Jeg har netop købt den samme router til min Cybercity bb :)

Der er dog nogle ting jeg er i tvivel om:
- Hvad dsl modulation skal man bruge?
- Skal pcr / scr rate udfyldes
- Default gateway sættes automatisk til 212.242.2.164, korrekt?


allan_84
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2008 22:20:02
Svar/Indlæg:
765/82
#5
hvis du trykker på "help" ude til højer så vil du kunne læse:
pcr rate: .....(if required by your service provider).
scr rate: .....(if required by your service provider).
tror ikk det nødvendigt med noget der skal stå der, jeg har ikk skrevet noget i de felter der, og det køre fint ved mig.

dsl modulation har jeg sat til: MultiMode, men hvis du kigger i din originale cybercity gateway så mener jeg der står g.dmt,, men MultiMode så virker de alle vist..



det eneste der iritere mig ved denne gateway (modem og router) er at jeg ikk rigtig kan finde noget sted at låse ip adr. til bestemte mac adr. jeg har så valgt det på selve pc'en hvor jeg har skrevet det ind i netkortet. men hvis nogen finder en måde at kunne låse ip til mac adr. så råb endelig højt.

ps. køre 6Mbit nu


Tonne
 
Superbruger
Tilføjet:
08-02-2008 11:28:15
Svar/Indlæg:
132/1
#6 tak for hjælpen :)