Indmad i Shuttle

Litteratur d.  07. december. 2007, skrevet af ng_tnt
Vist: 194 gange.

ng_tnt
 
Overclocker
Tilføjet:
07-12-2007 08:23:01
Svar/Indlæg:
7/4
Er ved at skulle lave en HTPC af en shuttle

--> http://www.edbpriser.dk/Produc...

Hvad skal man proppe i af indmad for at få det ultimative idag ?

CPU,RAM, GFX, TV-tuner o.s.v. ??

Jeg har en Vista Ultimate klar til den....så det bliver MS MCE der skal køres på den !

Håber der sidder nogen med ideer m.v. hertil

p.f.t.
bamselinen
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2007 09:44:49
Svar/Indlæg:
2145/218
Jeg har præcis samme barebone system og det er rigtig lækkert det eneste du skal være klar over at der kun sidder en 250W psu i det og det er lidt i underkanten til andet end en desktop maskine eller mediacenter. Jeg har i min lige nu en pentium D 2130 1.6 Ghz og 2Gb ram, så sidder der en 300Gb hdd i og standard LG dvd/brænder drev i, dette bliver senere udskiftet til et LG blue-ray/HD-DVD brænder drev. Jeg bruger det onboard grafikkort der sidder i da det er ganske okay til mit behøv som mediecenter maskine. Jeg har haft et ATI HD2600XT kort i på prøve og jeg kunne sagtens spille nogle ældre spil i den opløsning min skærm kan klare 1920x1080. Jeg bruger Hdmi interfacet for det meste og det spiller bare.


ng_tnt
 
Overclocker
Tilføjet:
07-12-2007 10:27:52
Svar/Indlæg:
7/4
Ja det har du ret i 250W er ikke meget, de andre modeller med større PSU'er i - har tilsyneladende ikke display indbygget ?

Nu siger du ældre spil - burde den ikke kunne køre de fleste spil - jeg har en Intel E6600 (C2D) liggende, men kan ikke rigtig finde ud af om man ikke burde smide en mobile C2D i pga varmeudvikling.

De nye ATI kort kan de fås i passiv køling ?

Den skal primært fungere som mediecenter, men klart man kunne fristes af at surfe og måske spille på 43" ,-)

Er din stille eller ? Har set/hørt meget forskellige meninger !

RISKA ---> har set du ved en masse om disse Shuttler - kunne du komme med din mening hertil ?


bamselinen
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2007 10:55:48
Svar/Indlæg:
2145/218
Jeg synes ikke den larmer super meget men jeg har hørt mere støj svage maskiner.

Det gode er at du kan stille på alle fans rent software mæssigt så det ikke kommer til at larme for meget. Jeg har spillet Starwars galaxies, farcry og nogle andre spil i den genre på den og det kørte fint, det var jo så med et HD2600XT kort i, med det onboard grafikkort er der ikke meget spil i den.

Desuden virker det display i fronten ikke der er en fejl i deres drivere der gør at du er ude af stand til at installere dem på vista "great" hehe men det der larmer mest er cd/dvd drevet når det kører.

Jeg har haft min E6850 siddende i og det larmede ikke særligt meget, min erfaring siger mig at jo bedre processor du sætter, jo mindre larmer den da en god processor vil blive sat mindre under pres end en dårlig processor.