Framerateproblemer

Bundkort / CPU d.  07. december. 2007, skrevet af oleandreasen
Vist: 317 gange.

oleandreasen

Overclocker
Tilføjet:
07-12-2007 08:47:31
Svar/Indlæg:
4/1
Ved ikke om dette er det rigtige forum, for jeg ved ikke hvad mit problem er men læs lige:

Jeg har købt en AMD dualcore 6000+ comp fra MM-Vision, med følgende specs.

MSI K9N Neo-F V3 AM2 motherboard
(PCI-E, DualCore, nForce570 SLI chipset)
CPU køler: ThermalTake AM2 Oversize køler
Ram: Original 4GB DDRII-800 PC6400 RAM DualChannel
Harddisk: Western Digital 500GB harddisk S-ATAII 3Gb/s Fluid Silent
Grafik: Nvidia GeForce 8800GTS 640MB DDR3 PCI-E Grafikkort
Kabinet: Raidmax Elite Smilodon low-noise med 4 ekstra kølere (Kun 1 aktiv)
Strømforsyning Rasurbo 530W ATX strømforsyning super silent High-END
Lyd: 8 kanals HD Audio RealTek. (SoundBlaster komp.)
Drev: Pioneer DVR-112 18x DVD-brænder +/- Dual layer
Netkort: Dual LAN 10/100/1000 Fast Ethernet by Vitesse VSC8601
Software: Alle drivere m.v. medfølger.
Fan: Ekstra trådnet og 120mm lownoisekøler i fronten for ekstra god køling

Jeg spiller Flight simulator X, og kører diverse bilspil som f.eks. Colin McRae DIRT. To spil der kræver sin maskine, MEN denne maskine burde kunne køre dem uden problemer, ikke nødvendigvis på højeste grafik settings, men jeg har store problemer.

Jeg oplever små "hak" i grafikken. mikropauser på måske 1/10 sekund cirka en gang i sekundet eller hvert andet sekund. Det gør DIRT uspilleligt, og det er ligemeget om jeg skruer ned for grafikken (og lydkvaliteten) Jeg kan ikke se direkte frameratefald når jeg bruger fraps, men hakkene er meget tydelige. I FSX kan jeg via deres framerateviser se FPS falde fra hvad jeg nu kører f.eks. 25 fps og så kommer disse små grafikproblemer med framerate fald til måske ca 10-12 i samme interval som i DIRT.

Også i RACE07 og endda i Richard Burns Rally (som er et gammelt DX8 spil) kan jeg se disse hak.

Jeg har haft maskinen til rep to gange og har (siger de) fået skiftet bundkort og processor ud. Jeg ved at grafikkortet er skiftet.

Men jeg har stadig problemet.

Er der nogen som har en ide om hvad det kan være der er i vejen???

Venlig hilsen

Ole Andreasen
oleandreasen

Overclocker
Tilføjet:
07-12-2007 08:48:48
Svar/Indlæg:
4/1
glemte at sige at jeg har forsøgt med to forskellige harddiske med samme resultat, og har prøvet både med XP og Vista uden forskel, samt at jeg kører med et Audigy 2 ZS lydkort.

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2007 11:11:40
Svar/Indlæg:
2145/218
Hvor varm bliver din CPU/grafikkort/system jeg oplevede at jeg fik drastiske framerate drops pga. af varmen.

oleandreasen

Overclocker
Tilføjet:
07-12-2007 12:17:14
Svar/Indlæg:
4/1
Det skal jeg nok checke i aften. Hvor høj må temperaturen blive for hhv. CPU / GPU?
Jeg mener at huske at coretemp ligger på ca. 60 grader ved idle, og en 70-75 grader under pres. GPU har jeg aldrig målt. Er det et godt program jeg kan downloade til GPU måling

*edit* fandt rivatuner!

Dnomi

Superbruger
Tilføjet:
07-12-2007 12:55:13
Svar/Indlæg:
1190/28
Hej keg har oplevet det mange gange med nvidia chipsæt og geforce på mine amd maskiner, også derfor jeg tit siger nforce/nvidia til amd ikke er godt og så skælder folk mig ud🙂) For nogle mennesker har ikke problemer med det, men gennerelt er det ikke sikkert det køre særligt godt, og så får du lige nøjagtigt den fejl du beskriver der.

Det kan dog være 100 andre ting der er galt, så som programmer der køre i baggrunden, overclocket ram med mere...

mvh. Mig

oleandreasen

Overclocker
Tilføjet:
08-12-2007 11:09:32
Svar/Indlæg:
4/1
@ Bamselinen. Jeg tror faktisk at du har ret. jeg har et kabinet med masser af plads og en hel del blæsere, så jeg troede at den hellige grav var vel forvaret der, men efter din post prøvede jeg at lægge den ene side ned på kabinettet og placere det i det fri, og så havde jeg ingen problemer. Skummelt, da systemet er købt som et samlet system. Det burde da være afpasset, eller er jeg bare naiv?

ihvertfald tak for det. jeg er nu fortrøstningsfuld

Ole Andreasen

micbanand

Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2007 06:20:44
Svar/Indlæg:
713/74
har en x2 3800 i min maskine. og hvis jeg clocker den vildt. og stress tester den
går der ged i projektet når jeg når de 73 grader. (helst ikke over 60-65)
så jeg ville se om den cpu og køler er plane. hvis og god pasta hedder det bedre køling! evt rma på den cpu.
p.s hvad siger vcoren?

oleandreasen

Overclocker
Tilføjet:
09-12-2007 11:38:18
Svar/Indlæg:
4/1
undskyld Micbanand, hvad er vcoren? Jeg ligger i spil, når jeg har lukket kabinettet op, på cirka 70 grader på core 1 og ca 67 grader på core2. Er det meget?

Jeg kan ikke se min GPU temp nogensteder, hvordan ser jeg den?