pdf OCR til alm. tekst scanner?

Litteratur d.  07. december. 2007, skrevet af Ascanius
Vist: 376 gange.

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2007 11:17:19
Svar/Indlæg:
725/128
Hej.

Jeg har en del PDF bøger som er scannede bøger, det vil sige at det ikke er tekst men snarre billeder som disse pdf dokumenter består af.

Jeg søger en form ofr OCR scanner der kan opererer med pdf dokumenter så jeg kan få konverteret det til RIGTIG tekst.

På forhånd tak for hjælpen.
@ngler

Redaktør
Tilføjet:
07-12-2007 11:53:06
Svar/Indlæg:
4033/364
http://www.abbyy.com/ har en trial version

men helt super blir det ikke - kommer meget an på indscanningskvaliteten...

nogen grund til at du vil have den om til tekst?

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2007 12:21:20
Svar/Indlæg:
725/128
Ja, det er så jeg kan bruge en voice reader, det er fordi jeg nyder at få læst en del bøger jeg studerer op medens jeg selv læser dem, for både bedre at memoriserer dem samt at man så som regel læser en 3-600 siders bog på en 4-6 timer eller lidt mere alt efter hvor meget tekst der er.

Det er en utrolig hurtig måde at læse bøger på og hvor du husker bøgerne bedre bagefter samtidigt.

Som regel bruger jeg mp3 audiobooks sammen med bøger, men siden de voice readers er bleven så gode som de er, så øger det antallet af bøger jeg kan få læst op, medens jeg læser dem, dermed kan man let læse en bog om dagen og huske mere af den end en der bare har læst samme bog over en måned f.eks.

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2007 12:22:17
Svar/Indlæg:
725/128
Og mange tak for hjælpen. 😀

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
07-12-2007 12:36:37
Svar/Indlæg:
4033/364
jep, audiotiv læring er bedst for mange.. (+ man behøver ikke at fedte rundt med en bog)

acereader kan også forøge læsehastigheden - men er visuel læring.