pdf OCR til alm. tekst scanner?

Litteratur d.  07. december. 2007, skrevet af Ascanius
Vist: 376 gange.

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2007 11:17:19
Svar/Indlæg:
725/128
Hej.

Jeg har en del PDF bøger som er scannede bøger, det vil sige at det ikke er tekst men snarre billeder som disse pdf dokumenter består af.

Jeg søger en form ofr OCR scanner der kan opererer med pdf dokumenter så jeg kan få konverteret det til RIGTIG tekst.

På forhånd tak for hjælpen.
@ngler

Redaktør
Tilføjet:
07-12-2007 11:53:06
Svar/Indlæg:
4033/364
http://www.abbyy.com/ har en trial version

men helt super blir det ikke - kommer meget an på indscanningskvaliteten...

nogen grund til at du vil have den om til tekst?

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2007 12:21:20
Svar/Indlæg:
725/128
Ja, det er så jeg kan bruge en voice reader, det er fordi jeg nyder at få læst en del bøger jeg studerer op medens jeg selv læser dem, for både bedre at memoriserer dem samt at man så som regel læser en 3-600 siders bog på en 4-6 timer eller lidt mere alt efter hvor meget tekst der er.

Det er en utrolig hurtig måde at læse bøger på og hvor du husker bøgerne bedre bagefter samtidigt.

Som regel bruger jeg mp3 audiobooks sammen med bøger, men siden de voice readers er bleven så gode som de er, så øger det antallet af bøger jeg kan få læst op, medens jeg læser dem, dermed kan man let læse en bog om dagen og huske mere af den end en der bare har læst samme bog over en måned f.eks.

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2007 12:22:17
Svar/Indlæg:
725/128
Og mange tak for hjælpen. 😀

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
07-12-2007 12:36:37
Svar/Indlæg:
4033/364
jep, audiotiv læring er bedst for mange.. (+ man behøver ikke at fedte rundt med en bog)

acereader kan også forøge læsehastigheden - men er visuel læring.

man kan i Adobe Prof. versionen lave OCR på teksten, men dunno om man kan gemme det som tekst (jeg har brugt det meget med at lave markeringer og så lave resume (skal sættes til i indstillinger) da jeg lavede speciale (om eLearning) - super med flere hundrede artikler at kunne søge og finde netop det frem man ville i forhold til sit framework..

url til voice reader ??

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2007 12:53:58
Svar/Indlæg:
725/128
Bemærk at jeg BÅDE får læst bøger op SAMTIDIGT med at jeg læser dem, ellers virker det memorising ikke, det er for både at få det visuelt og audiotivt på en gang.

Du finder bare den voice reader der passer til dig, jeg skrev bare free pdf voice reader vista i google og så var den der rimeligt hurtigt, kan godt lide Natural Voice Text to Speech Reader, men man skal købe pro versionen før end at det bliver godt, men tror det er meget smag og behag det her, hvilke stemmer og oplæsninger man finder bedst, så hent 10 programmer og prøv dem alle og bestem dig så, det jeg læser er af rimelig tung teknisk engelsk karrakter, til alm. skønliteratur vil jeg tro der er mange der er bedre end den jeg bruger, det er fordi jeg har kanont mange svære ord i det jeg læser.

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
11-12-2007 13:33:25
Svar/Indlæg:
4033/364

endnu bedre end kun at høre eller se det.. (kommer så lidt an på hvilken type læringsproces man som det optimale)..

vil da prøve det en dag (læser omvendt primært engelsk faglitteratur )

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2007 15:17:40
Svar/Indlæg:
725/128
Ja, vi er jo sådan set tre forskellige typer, vi er alle både audiotive, visuelle og sensative(lugte), men i rimelig stor grad er vi altså 3 grupper hvor man i hver gruppe har "mest" tryk på en sans som så er en af de overstående.

Så ja det svinger og værst er det for den sidstnævnte der har tryk på lugte når det angår massiv teoretisk viden efter statestikkerne, for der går det langsomst åbenbart.

Sjovt at se mande der læser meget vigtige ting også svinger med hovedet for at huske det bedre, såsom rabier osv.

Nogle tager også et iskoldt koldt styrtebad bagefter en massi omgang nu viden, fordi adrenalin udviklingen i badet for det til at sætte sig bedre, det er også af samme grund man lærer bedre "imens" man motionerer.

Værst af alt er det at være stop mæt, for så er hjernen koblet halvt fra, så det bedste er hele tiden at være en lille smule småsulten, for så kører hjernen på fuld kraft.

Alt sammen viden man kan bruge til at tune sig selv som er ganske alm. viden, vi glemmer bare at fokuserer på det.

Så det med en dårlig beslutning på en tom mave ligesom i reklamerne er den fedeste løgn.
De bedste beslutninger hvor man tænker sig om sker altså på en lille smulle tom mave. hehe