Strengt taget er det vel ikke helt fair at blame kortet/driveren er det? Jeg kan huske tilbage til da jeg spillede Far Cry. Dengang var jeg altid helt med fremme på beatet mht drivere, incl alt hvad der hed beta og moddede. Hele lortet sku prøves, men altid prøvede jeg først og fremmest en driver i Farcry. Jeg vidste nemlig at hvis det spil ikke lavede lort (hvad det ofte gjorde hvis det var lidt bob bob omkring en driver) så virkede det sten fucking sikkert på alt andet as well.
Samme ser ud til at være tilfældet med Crysis imho. Jeg installerede blot spillet (kørte 7.10), og så kørte jeg ellers der ud af. Ingen problemer what so ever. Så kom 7.11, og næste gang jeg startede spillet fuckede grafikken fuuldstændig up. Prøvede så for sjov at skifte tilbage til 10'eren, men næe nej om lortet ville virke. Fat i hot fix, og så kørte vi igen.
Det virker på mig som om at de meget imponerende engines Crytek får stykket sammen, også er mere pivede mht drivere.
Mht dit problem #0. Jeg fatter minus. Har så vidt huskes ikke hørt om én der har haft bøvl efter at ha hentet hotfix driveren. Helt sikkert en udmærket ide at få testet kortet i en anden spand (er det jo altid ved problemer), men det lyder nu ikke som om det fejler en skid. Tror det er driverproblemer, hvad end de så består af.
Til sidst: Nvidia har også haft deres lort med performance. Oprindeligt var de så performanceorienterede at deres grafik var ren lort at se på. Kan stadig huske da jeg købte et FX5900xt, og smed den medfølgende driver på. Det var vist 53.03 (ell 04), og ift et ATI lignede billedet jo fandme noget et børnehaveklassebarn havde tegnet. Det blev bedre siden. Men da 8800 serien kom, gik folk da også og græd over driverbøvl. Der er intet nyt, ell ATI specifikt, i bøvl ved nylanceringer.