Dilemma: Antec Solo eller Lian Li a05b?

Diverse d.  09. december. 2007, skrevet af CoffeeCan
Vist: 282 gange.

CoffeeCan

Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2007 17:00:20
Svar/Indlæg:
3394/170
Hey

Jeg står overfor et køb af nyt kabinet.

Har fundet 2 kabinetter som jeg vil sætte mine penge på, ved dog ikke hvilket

Antec Solo - Sort piano farve, lyd dæmping og full midi tower - Pris ca. 600 kr
http://www.newegg.com/Product/...

Lian Li a05b - Mat sort farve, Shiny inside, mini midi tower - Pris ca. 700 kr
http://www.newegg.com/Product/...

Hvilket ville I vælge og hvorfor ?

Nogle der har erfaringer med kabinetterne?

I behøvs sådan set ikke komme med foreslag, men i må da gerne. Som i kan se søger jeg noget enkelt og clean design.

Og lad være med siger CM RC 690 - Okay kabinet - men ikke mig.

Personligt synes de begge er kanont fede, og de begge har nogle features den anden ikke har - Ville ønske man kunne combinere dem, men ak..

Tak :)

- CoffeeCan
DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2007 17:08:50
Svar/Indlæg:
6531/410
Lian Li a05b

ville jeg nok tage af de to det det har bedst luft gennemtræk IMO

man skal helst bruge 3dkort med varmluft udblæsning som på ati 3870

da der jo ikke er et blæser hul i toppen til at fjerne det varme luft hvilket jeg mener er en fejl.

CoffeeCan

Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2007 17:17:25
Svar/Indlæg:
3394/170
#1 også det jeg hælder mest til det, dog kan man ikke se det på billederne af det Lian Li, men der faktisk 2 x 120 mm blæsere i det. Og airflowet går på en måde den forkert vej.

Fra CPU og over til HDD's og PSU, men man kan jo bare vende det.

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2007 17:26:10
Svar/Indlæg:
6531/410
tror du får bedre køling ved at lade det være som det er .

CF

Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2007 17:32:53
Svar/Indlæg:
4689/105
#3 Ja, der er jo nok en grund til at de har vendt det sådan. Lian Li er professionelle, så de ved hvad de laver.

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2007 17:43:21
Svar/Indlæg:
6531/410
det er jeg så ikke enig i imo er de alt alt for dyre og dårlig designet inden i.

Dude

Overclocker
Tilføjet:
09-12-2007 17:43:30
Svar/Indlæg:
581/1
Jeg har et Solo på vej, og du får ikke mange point for at gætte at det også er det jeg anbefaler🙂

Egentlig synes jeg at designet på Lian Li'et du linker til er lidt bedre end Solo, men støjdæmpningen tæller bigtime, og samme gør sådan noget som hdd monteringen. Prisen er, ift hvad man får, uhørt lav imo.

Mht airflow skal du ikke bekymre dig hvad Solo'en angår. Samtlige tests jeg har læst, viser at det scorer endda rigtig ok hvad temps på div angår. Der er tænkt over tingene. Dog ville jeg nok ofre en bedre 120'er til bagpå, og så en enkelt 92 fra den støjsvage hylde til foran. Antec's Tricool er ganske ok af en std blæser at være, men du skal ikke ofre mange basører for at få noget der er en del bedre. Arctic Coolings fx.

Ovenstående skrevet uden at have læst tests af Lian Li, men med en del andre tests fra den producent in mente. Alukabinetter kan altså godt larme en del, hvis der ikke er ofret på støjdæmpningen, og med ekstra udgifter i den retning, kan det hurtigt blive meget dyrere end et Solo.

-Edit-

Fandt en brugers anmeldelse af Lian Li kabinettet. Har er nødt til at skrue ned for hastigheden på sit dvd drev, for at kabinettet ikke skal skabe sig mens han ser film. Der er en form for gummi til at dæmpe hdd'erne, så der er tingene dog i orden. http://www.silentpcreview.com/...

hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2007 18:49:10
Svar/Indlæg:
2845/99
Hejsa :)

jeg har lige bestilt et Antec nine hundred 😛

der snakker vi luft gennemgang, let tilgang til hardwaren (betyder ikke så meget for mig, men stadig dejligt) lyddæmpningen har jeg så ikke erfaret endnu, men et empire headset kan dæmpe selv den værste blæser 🤣

Syntes selv Nine hundred har et fedt design som stråler af blærerøv, men ved ikke med dig, men tror Nine hundred er det kabinet som du bliver gladest for hvis jeg ville gætte^^

Lian Li er langt fra proffer når det gælder airflow^^

Mange af deres kabinetter er så godt gennemtænk på opbygningen at det helt umuliggøre et airflow pågrund af deres smarte harddisk løsninger osv^^

Desuden har Nine hundred edderkoppe skruer som muliggøre stilrent kabelføring uden problemer^^

og hvis du så slever dem i sort strømpe kan de faktisk ikke ses inden i kabinettet^^

super dejlig detalje^^

Dude

Overclocker
Tilføjet:
09-12-2007 18:50:48
Svar/Indlæg:
581/1
#7 Lidt situationsfornemmelse skader ikke. Manden synes ikke at CM690, som er noget mere afdæmpet i designet en nine, duer såe.. 😛

hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2007 19:01:01
Svar/Indlæg:
2845/99

Syntes nu heller ikke selv cm690 er alt for pæn, men Nine er faktisk det eneste....

skal vi sige lidt "spraglede" kabinet som jeg rigtigt bryder mig om 🤣

Syntes alt det der pre-mod kabinet fis er for meget....

gider ganske enkelt ikke at se på alt det lys og dioder når jeg spiller^^

Derfor bliver alle LED også fjernet fra mit kabinet^^

Eller forsynet med en kontroller så jeg kan tænde/slukke om jeg nu har lyst^^

Dude

Overclocker
Tilføjet:
09-12-2007 19:28:36
Svar/Indlæg:
581/1
#9 Hehe, njae farver og lys hører et tivoli til🙂

Er iøvrigt enig med dig i at Nine Hundred er et godt kabinet rent ydelsesmæsigt, og det sønderbanker da også det -ydrk, here it comes- Raidmax Cobra jeg har levet med indtil nu, på stil. (jaja klap i. Jeg fik det forærende, og har hellere villet bruge penge på indmad indtil nu 😛 ) Men jeg gætter nu alligevel på at #0 vil brokke sig lidt 🤡

hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2007 21:47:20
Svar/Indlæg:
2845/99

hehe 😛

lige mine ord 🤣

syntes nu rent stil mæssigt at antec nine hundred ser flot ud i hjørnet eller under bordet, da man alligevel skal ligge meget mærke til om det bare er helt mørkt og kedeligt eller om det rent faktisk er et net man kan så stille se rundt om det, så blæserne kan trække luft rent^^

Toft123

Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2007 21:54:17
Svar/Indlæg:
1600/230
#kaffekande.

Prøv eventuelt at spørge Stubkier til råds. Han tester jo hardware for tweak og priser sit lian li a-05b til skyerne så vidt jeg kunne læse.

Hans råd vil sikkert være farvet, men så har du da et førstehåndsvidne til hvordan kabinettet fungerer 😛

CoffeeCan

Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2007 22:17:17
Svar/Indlæg:
3394/170
Tak for de fine ord allesammen.

Nej antec 900 er ik' noget for mig..

Tro nok det bliver det lian li - ved ikke hvorfor - er bare pjatte med lian li 😀

Men indtil vidre, skulle jo lige have noget af have mit hardware - da jeg har solgt mit kabinet.

Dvs jeg fandt mit gamle arctic cooling frem fra loftet - temlig busted, men jeg gik amok på det med hvad jeg nu lige kunne finde frem..

Broremaskine, skruetrække, tang og mejsel og lidt gaffe tape - andet ku' jeg sgu ikke finde.

og så lige 4 x 80 mm papst fra skabet 🙂

Resultatet http://peecee.dk/index.php?lid...

PSU'en sidder i de 2 5.25" drevpladser - og den sidder fandme godt fast uden skruer xD!

Sry for skod kvailitet af billede - det aften og mobil det eneste der tager billeder pt.

Over and out :)

1holmes

Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2007 22:22:01
Svar/Indlæg:
1375/88
#13 Nå ja, om ikke andet har du da lige presteret et af de værere casemod der er kommet i nyere tid. 🤣
Men hvor om alt drejer sig, så tror jeg at du bliver glad for det Lian kabinet.

CoffeeCan

Elitebruger
Tilføjet:
09-12-2007 22:26:44
Svar/Indlæg:
3394/170
#14 Hehe ja - tro jeg vil smide på tweakup og se hvor meget de kan flame min gaffe tape og mine "ledning" strips :P

Ja jeg tro os jeg blive glad for Lian Li når SHG får det på lager og sender det til mig :D