Overclocker
Tilføjet:
10-12-2007 12:02:06
Svar/Indlæg:
7/3
Har lige brugt lidt penge til at købe lidt nyere udstyr.
Jeg har erhvervet mig et Gigabit mobo GA-P35-DS3P, som jeg har købt nogle sata II diske til.
Jeg har købt en WD5000AAKS, og 2 stk WD3200AAKS, og planen er de 2 320GB skal i Raid 0, og den store skal bare være lager/backup plads.
Jeg prøvede at montere det igår, men jeg gør et eller andet galt, for mit raid stripe f***** et eller andet alvorligt op. Sætter jeg systemet op til at køre helt normalt, kan jeg fint installere windows XP på alle 3 harddiske, men så snart jeg aktiverer Raid inde i bios'en, og opretter de 2 små diske i et stripe, så kan jeg ikke starte windows op. Den når til load billedet, hverefter den genstarter.
Piller jeg den store disk fra, og bibeholder mit stripe, kan jeg komme igang med windows installationen, og få installeret den raid/scsi driver. Når maskinen så starter kopiering af filer, når den kun en 7-8%, hvorefter den går i blå skærm.
Hvad gør jeg forkert. Er det de 2 diske jeg vil have i raid, som sidder i de forkerte sata porte?? Der er jo 6 stk ICH9R + 2 stk gigabyte(bruger jeg ikke).
Den store disk sidder lige nu i sata port 0, og de 2 små sidder i 2 og 4. Hænger de 6 sata stik på bundkortet sammen i par, altså port 0+1 og 2+3 og 4+5. Kan dte tænkes jeg skal have de 2 diske sat til 2 porte der er i par?? feks port 2 og 3??