Jeg tror at som wow(ikke som forkorelse af en bestemt spilverden) produkter ville mine nok være:
- min første mobil, den oprindelige Nokia 6110, der var et godt stykke foran for sin tid i 1998, da jeg købte den på tilbud. Havde det ikke været for en designfejl, der gjorde at batteriet let løsnede sig ville den sikkert have holdt indtil at det var nødvendigt med en farveskærm.
- AMDs K6 processor, som jeg fik en computer med i 1997, den første gang AMD slog Intel i ydelse og pris(altså AMD som vi bedst kan lide dem)
- MS Works, da dette er pakken der gjorde at man kunne få de programmer der skulle bruges i den normale husstand til en fornuftig pris. Efter at have set på priserne for Word alene var dette en gavebod til en ofte lavere pris. Dog skal de have et lille minus for at have fjernet Word i nyeste version.
- StarOffice 5, den første gratis kontorpakke der kunne konkurrere med MS Office pakken og gjorde det ok. Dette program er i senere versioner blevet et betalingsprogram, fra Sun, men da de lagde kilden fri blev StarOffice 5 en del af grundlaget for den fantastiske OpenOffice pakke vi har i dag.
- Havde aldrig en Commendore 😩 så i stedet må jeg nøjes med den IBM PS/2 vi købte af naboen i midt halvfemesrne, min første computer 🙂
- Ubuntu kunne også godt få en plads på min liste, som operativsystemet der viste at for mange mennesker har for meget fritid, ellers ville systemet nok ikke være nået til hvor det er nu 😉 Spøg til side, så har jeg en Ubunto partion på computeren og jeg finder det som en ganske spændende verden at tage en rejse i, selvom at det er et helvede at få et ATi x1600pro til at virke deri.
- Medeon LT9399 Notebook PC, som den første bærbare der havde DVD drev til en rimelig penge, kostede 8999,- i Merlin med en P3M 600mhz processor, en 10GB harddisk, CD/DVD-drev og 197 MB Ram. Den klarede mit computerbrug, der heldigvis er mere abandonware end FPS spil og ellers er studierelaterede, fra 2001 til 2006, hvor jeg endelig købte en ordentlig computer. Den kører forresten stadig, dog med harddisken udskiftet(blev slidt ned), et par taster der er løse(forkert rengøring) og et batteri der ikke rigtigt gør en forskel mere(5 år er jo lang tid!).
- I modsætning til forfatterens forklaring på #1, må jeg ærligt indrømme at jeg aldrig rigtigt har drømt om en Palm Pilot, men derimod elskede ideen bag en Psion. Specielt deres Psion 5 series, der var det nyeste nye i 1997, syntes som en genial ide(det var jo en hel minicomputer med fuldt tastatur, der ikke så så billig ud som 3 serien).
Det var så 8 af mine top 10, men som I kan se bliver sådanne lister ofte personlige og er derfor ikke noget andre end The Inq kan finde på at kalde en top ti liste over IT produkter, måske er top 10 over IT produkter i mit liv en bedre titel.
Hvad ville der ellers være på jeres lister?