Elitebruger
Tilføjet:
10-12-2007 15:31:48
Svar/Indlæg:
4156/111
Jo, det hele startede med at undertegnede havde fået nyt hardware (se profil) og derfor ville leget lidt med det. Jeg havde overclocket CPU i bios på alle tænkelige måder, og ville derfor prøve software overclocking 🙂
Jeg hentede ClockGen (Som jeg også brugte til mit DFI SLI-D nF4) og glædet mig til at komme i gang!
Efter at have læst lidt og kigget fandt jeg ud af at mit bundkort vidst ikke var understøttet og jeg gik derfor ind under "PPL setup" for at se om jeg kunen finde det alligevel. Jeg fandt det dog ikke men prøvede mig lidt frem (uden at have slået "Ignore GSB/PCI" til 🤡) og allerede i andet forsøg fløj PCI så op på 60MHz og mit X-FI gav bare den vildeste hyletone fra sig (output)... Jeg blev selvfølgelig forskrækket og skyndte mig at slukke!
Da jeg så genstartede igen virkede lyden ikke, og jeg fik fejl meddelelser fra iTunes om at min lyd muligvis ikke virkede optimalt osv.
Øv øv øv tænkte jeg, nu skal det til RMA ☹
Men så her i dag inden jeg ville pakke det ned og sende det tænkte jeg, ej jeg skal lige være helt sikker!
Og hvad skete der så da jeg smækkede det i og startede windows? LYD! 😀
Og hvad kan man så lære af det... rod aldrig med software OC hvis du ikke har læst på lektien 😉
Mvh.