#12 Jeg har da sammenlignet mit X-Fi med ASUS Xonar D2, som koster ~1400 kr, og X-Fi (til 550 kr) var SÅ meget bedre.
spuncut -> Ja, det er klart, at forskellen ikke er stor, når du bruger den digitale udgang, men det gør jeg f.eks. ikke. Det du så kunne kigge på, er softwaren. X-Fi er udstyret med en masse indstillings muligheder, som virkelig kan gøre noget ved lyden. F.eks. har jeg sat den til at forstærker alle frekvenser fra 30 hz og ned, med 5 dB, da det er der min sub begynder at få lidt probs med at følge med, og det har virkelig hjulpet 🙂
Så har jeg også skrevet ind i det software, hvor langt mine højttalere er fra mig, og i hvilken vinkel. Så tilpasser den lyden, så jeg får den optimale stereo- og surround lyd.
Mit HiFi setup:
Technics SA-GX280 (2x 80 watt / 4x 60 watt). Rigtig god lyd , og jeg tror det er en klasse A+ forstærker, men det skal jeg lige have tjekket.
2x 200 watts højttalere fra Eltax (please don't kille me)
2x 60 watts B&O (nice^^)
1x hjemmelavet sub med en 15" enhed og en 300 watts sub forstærker. Rigtig god sub 😀
Med det sys kunne jeg TYDELIGT høre, at X-Fi var bedre end Xonar, og det blev bare forstærket yderligere når jeg satte mit headset til:
Denon AHG-250 (tror jeg nok det hedder.... i hvert fald HiFi og rigtig god lyd 🙂)