Acer stadig skod?

Diverse d.  11. december. 2007, skrevet af Timozzdk
Vist: 340 gange.

Timozzdk

Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2007 01:44:35
Svar/Indlæg:
1636/115
Hey guys.
Har længe kigget efter en hurtig core 2 duo bærbar med indbygget cam.

Den skal ikke bruges til at spille på. Den skal kun bruges til at surfe og afvikle diverse kontor programmer.

De eneste krav jeg har er;
Core 2 duo, min. 1.6ghz
Indbygget webcam
1Gb ram
Trådløst kort.

Har prøvet at lave forskellige typer på zepto.dk, men de løber hurtigt op i 8000kr.

Så faldt jeg over denne fra acer
http://notebooksalg.computersa...

Det er en helt super pris syntes jeg. Men så kom jeg i tanke om alt det lort der var blevet sagt om acer.

Er acer stadig noget skod, eller er der intet om snakken.

Kom gerne med andre forslag til omkring de 6000kr.
Selas

Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2007 04:50:38
Svar/Indlæg:
2845/91
Jeg kan godt lide Acer, man skal dog leve med en del irriterende software preinstalleret, men sådan er det med alle de gode laptop mærker jeg lige har prøvet. De har det dog med at være temmelig fedtede med deres batterilevetider, men nu skriver de jo op til 3.8 timer så det bure da ikke være latterlig dårligt.
Vær opmærksom på at det er et ringe grafikkort, men det lader dog ikke til at du har i sinde at game på den. ;)

Lenze

Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2007 09:06:31
Svar/Indlæg:
1003/92
Acer er et fejlprodukt der er bygget af alle de componeneter de andre producenter ikke vil have i deres maskiner....... Bare min mening 😐

Som #1 skriver så stinker deres batterilevetid i øvrigt også.... og det er da utroligt hvis man tænker kontra performance 😛

Bare lige et surt opstød fra mig..... ( der er dog en hvis sandhed i det ! ) 😉

arrest

Overclocker
Tilføjet:
11-12-2007 09:22:05
Svar/Indlæg:
67/25
Jeg har haft en Acer det sidste år, som mere eller mindre har kørt i døgndrift.
Uden absolut nogen former for problemer.

Men man skal være opmærksom på at Acer sælger mange maskiner. Og derfor vil der jo procentvis også være flere der går i stykker 😛

dikki

Overclocker
Tilføjet:
11-12-2007 09:39:11
Svar/Indlæg:
48/9
Har haft 5 acer bærbare gennem tiden, alle holdt uden problemer og de har været i fin kvalitet. De nye modeller virker endda som en luksus bærbar.

I forhold til zepto og andre "selvbyggere" er de kanone.

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2007 10:18:28
Svar/Indlæg:
2145/218
Jeg arbejder et sted hvor der bliver solgt Acer maskiner, rent faktisk i en service/support afdeling og jeg kan godt love dig at de maskiner vi helt klart ser flest af er Acer og fujitsu-Siemens begge dele er kvalitets lort rent ud sagt. Jeg ville skyde på at Acer maskiner i gennemsnit er der fejl på 50% af dem det samme gælder mere og mere fujitsu-siemens. Det skal dog dertil siges at de er billige og du får meget maskine for pengene i de fleste tilfælde men så er der også stor risiko for at din maskine står på værksted i ca 1/3 af dens levetid. Der er dog undtagelser heldigvis ellers var mit liv et levende helvede hehe.

Jeg ville personligt aldrig købe hverken acer eller fujitsu-siemens.

Goaguy

Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2007 10:53:42
Svar/Indlæg:
3410/199
#5 --> Jeg arbejder også et sted, hvor der bliver solgt Acer. Jeg fortalte min chef min ærlige mening om Acer sidste gang jeg var på arbejde, og fik faktisk svaret, at ca. 90% af alle fejl som var skyld i reklamationer på Acers bærbare var selvforskyldte - det tror jeg bare stadig ikke på!
Mærker man på selve chassis'et og har man arbejdet lidt med dem - ja så kan man tydeligt se forskel på en Acer og en HP, fx. Går man over til IBM er der en endnu større forskel.

Mener faktisk at jeg så en undersøgelse engang der viste, at Acer er et af de firmaer, der har flest fejl behæftet ved deres notebooks. I bunden lå HP, IBM og Toshiba, så hut jeg visker.

Lenze

Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2007 10:57:08
Svar/Indlæg:
1003/92
Jeg arbejder også til dagligt med Suport på notebooks jeg kan bifalde bamselinen´s udtalelser.....

Nu er de maskiner jeg servicerer dog også udsat for et hårdt miljø da de står på Auto & Lastbilvæksteder, men jeg kan sige at vi på Acer maskiner har 70-80% flere fejl og nedbrud end vi har på Feks. Asus & HP, som er det maskiner vi kører med P.T...

Fujitsu siemens har vi haft rimeligt gode erfaringer med, men vi har så ikke solgt så mange af dem, HP & Asus er klart vores bestseller til buisness brug ! 🙂

Stort set ALLE Acer maskiner vi har kørende, er inde 1-2 gange om året pga. de fucker up.

( det skal lige siges at vi ikke har solgt Acer nogensinde, og aldrig kommer til det da det simpelthen er ALT for fejlbehæftiget, de Acer maskiner vi har kørende er nogle værkstederne selv har købt i Bilka osv. )

Man kan sammenligne det lidt med dit Sorround anlæg i stuen..... nogle kan fint nøjes med Prosonic fra den lokale bilka, hvor andre gerne vil have "rigtige" mærker, som Feks. Harman Kardon, Linn Movie, eller bedre !! 🙂

Men får måske meget for pengene... men kvaliteten er derefter !!!! 😐

Timozzdk

Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2007 11:18:35
Svar/Indlæg:
1636/115
Hmm tror bare jeg må punge ud og købe en zepto så.

Er der nogen forslag til andre inden for de krav jeg har?

Skal vi sige max 8 jern.

Lenze

Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2007 11:23:16
Svar/Indlæg:
1003/92
hvad med en god HP ?

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2007 11:23:22
Svar/Indlæg:
2145/218
Det er dejligt at se vi ikke er de eneste idk der har store problemer med Acer laptops hehe, men deres service er generelt god det fungerer med deres claim system og rep tiderne er også sådan rimeligt hvad de lover.

Men helt ærligt skulle jeg købe en arbejds hest (pc) skulle jeg ha mig en toshiba, Lenovo eller en Asus da jeg har hørt at disse også skulle være glimerende kvalitet.

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2007 11:25:29
Svar/Indlæg:
2145/218
hvad med denne her

www.computercity.dk der søger du bare på den nedenstående maskine hvis det skal være zepto.
Zepto 6025 T5250/2/160
Varenr.39829

dikki

Overclocker
Tilføjet:
11-12-2007 11:27:03
Svar/Indlæg:
48/9
Timozzdk zepto er sku skod kvalitet .. Søg lidt omkring og du bliver overrasket.

Hvis kvalien skal være virkelig i top, asus og hp til den pris.

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2007 11:40:01
Svar/Indlæg:
2145/218
Jeg ville helt klart også vælge en maskine fra Toshiba hvis du kan finde noget i den pris klasse med de specifikationer eller eventuelt en Asus.

Der har den seneste tid være foruroligende mange fejl på HP's maskiner jeg håber lige at dette bare er pga. af en dårlig sending men som sagt Asus eller toshiba går du aldrig fejl af.

Timozzdk

Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2007 12:02:52
Svar/Indlæg:
1636/115
Jeg har faktisk haft en toshiba før som jeg var rigtig glad for.

Fandt også én i min søgen på edbpriser. prøver at linke til den.
Går lige i merlin og fona imens. arbejder lieg evd siden af.

Timozzdk

Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2007 12:07:04
Svar/Indlæg:
1636/115
http://www.edbpriser.dk/Produc...

Sys bare ikke den imponerer.

Timozzdk

Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2007 12:28:48
Svar/Indlæg:
1636/115
Merlin har denne til 7999,- fra toshiba. Rigtig flot og lille.
http://www.edbpriser.dk/Produc...

Fona har denne super fede HP til 10000, men det er ik en c2d.
Fuck den var lækker.
HP TX 1270 Kan ik lige finde link til den.
http://www.hp.pt/news_eventos/...

Men det ligenr den her http://www.fona.dk/default.asp...

hælder mest til den hp, selvom den ik er c2d. Og ja, mest pga udseende :D

her var den http://www.computercity.dk/?Id...

Lenze

Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2007 12:36:06
Svar/Indlæg:
1003/92
jeg er faktisk ikke klar oer hvor godt Turion´ klarrer sig i forhold til C2D 😳

Men jeg har rodet med nogle enkelte maskiner og de kørte okaye.... det eneste var at jeg synes de havde en tendens til at blæseren kørte ret så kraftigt...

Om det skyldes for billige maskiner, eller om det er fordi Turion er en smule varmere ved jeg dog ikk 🙂

Men ja... fuck den ser godt ud ! 😲

Prebbish

Superbruger
Tilføjet:
11-12-2007 13:05:04
Svar/Indlæg:
648/5
Ellers har SHG denne ASUS...

http://www.shg.dk/produkter/in...

Den ser da lækker ud, synes jeg, til kun 5300,-

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2007 13:10:43
Svar/Indlæg:
2145/218
Den hp TX1270 er ret skøbelig og du betale alt for meget hvis du ikke skal bruge tablet pc funktionen.

http://www.edbpriser.dk/Produc... denne er tilgengæld lækker og til en fornuftig pris. Lenovo laver også nogle rigtig gode maskiner.

Lenze

Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2007 13:14:26
Svar/Indlæg:
1003/92
Den lenovo ligner noget militæret brugte i 2.Verdenskrig 😛

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2007 13:28:03
Svar/Indlæg:
2145/218
Ja det er meget muligt men ikke i virkeligheden der er den rigtig nice og så vidt jeg kunne læse var det ikke en skønheds konkurrence men derimod at få en fornuftig maskine til en god pris. Der sidder noget godt kram i den lenovo og den er kvalitets mæssigt ganske god.

Timozzdk

Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2007 13:47:52
Svar/Indlæg:
1636/115
eEr ked af at indrømme det, men er ved at falde for den hp kun pga udseende. tror sq jeg løber den...