Jeg tror at det er svært at vælge forkert på GPS markedet i øjeblikket, da selv de billigste modeller syntes at gøre et godt stykke arbejde og have brugervenligheden i orden.
Personligt fik jeg for et stykke tid siden lidt erfaring med NAVIGATION TS6000TE EUROPE, som Harald Nyborgs billigste model, som nok repræsenterer størstedelen af GPS apperater på markedet i dag. Den koster under 2000 kr :)
Opsætningen var ok beskrevet i brugervejledningen(det sværreste i hele opsætningen var at finde den danske version i sidste halvdel af vejledningen). Min erindring siger mig at jeg blot isatte SD kortet og fjernede en plastikdims for at starte den, ventede lidt, og herefter, da jeg havde valgt sprog, var klar til at indtaste destinationen og fik navigationshjælp. Derudover var der selvfølgelig masser af ekstrafunktioner, såsom trafikmeldnger og skift mellem 2D og 3D visning på kortet som man kunne indstille, men alt var ok beskrevet i brugervejledningen.
På vores tur var der dog et par kryds der blev taget som rundkørsler og omvendt, men jeg tror det ville være gældende for de fleste GPS apperater.