Superbruger
Tilføjet:
12-12-2007 10:57:12
Svar/Indlæg:
715/51
Hejsa.
Har siddet en times tid og rodet lidt rundt med min 6850'r for at se hvad den kunne, på det her GB ds3 p35 med 2x1gb Geil 6400 RAM.
Pt kører den 400x9= 3600 1,35vc ganske stabilt, men det er jo ikke helt nok.
Vcore testet mellem 1,35 og 1,40
PCI-e låst til 101
RAM: 4-4-4-12 pt, testet ned til 5-5-5-18 ved 1:1 ved højere fsb
Men nu til det mystiske, som jeg endnu ikke har set.. før nu.
Smider jeg fsb over 400, og booter, så booter den 2 sekunder, lukker ned for at boote igen. Når man så går ind i bios efter boot nummer 2, så er bios-setuppet ændret, og det meste er låst til nogle yderst sære settings.
Muligheden for FSB er disabled, til trods for den stadigvæk står til fx 430, Ram og voltage er alle sat til auto, selvom det ikke var opsat på den måde før reboot. Desuden kører rammene nu 5:6, istedet for eksempelvis 1:1.
Desuden er PCI-e ændret til auto, selvom den var låst før reboot af system.
Er ikke hver gang man "bare" låser op for tingene, for at køre 400x9 igen. Ca halvdelen af ganegene, skal batteriet lige en tur ud og ligge, før maskinen giver adgang til ændringer igen.
Er der noget jeg har glemt at låse/dis-enable, er det bios der trænger til en koldstart og en opdateret en af slagsen, eller er der en logisk forklarring på det?
Har luret diverse guides på Toms, og X-bit labs, men har ikke kunnet finde noget med en forklarring på de 2 boots, og nye settings, kun på det grundlæggende med opsætning, men har åbenbart misset et par punkter siden det ikke spiller op til 450+.
MFG Hazek