Overclocker
Tilføjet:
12-12-2007 14:41:29
Svar/Indlæg:
4/3
Davs folkens. Jeg skal, efter jul, have købt mig en ny computer. Jeg har mest i tankerne at købe en bærbar, men så alligevel ville en ny stationær ikke være direkte skadende.
Sagen ligger sådan, at jeg har okay styr på hvad hardwaren går ud på og jeg kender de enkelte deles funktioner etc. Mit problem er bare, at jeg stoppede med at følge med i hardwareudviklingen da GeForce TI & MX kortene florede i butikkerne - det er sgu en del år siden efterhånden.
Her står jeg så, helt blank, og har ingen anelse om hvad dual-core er og hvor mange Ghz cpu'er efterhånden er kommet op på. Jeg husker stadigvæk dengang 2,4 ghz Pentium 4 sparkede numse i CounterStrike.
Well, jeg beder jer finde mig en computer, men først går spørgsmålet:
Skal jeg have en bærbar eller en stationær? Jeg vil helt klart hellere have en bærbar, men hvis ydeevnen er den samme, men prisen er markant forskellig, så er en stationær måske bedre at vælge?
Jeg gider ikke betale 4000 kr,- mere for hardware, bare fordi det er i en bærbar.
Men ellers er de tanker jeg har gjort mig følgende(helst en bærbar, medmindre forskellen er meget markant):
Jeg vil ikke betale for nogen form for software overhovedet.
Jeg vil have en computer som er sammensat hardwaremæssigt, så den fungerer efter hardwarens optimum når det handler om ydeevne. Man putter ikke dæk til 500 kr,- på en farrari; kan I følge mig? Tingene skal kunne spille sammen; der skal ikke være en begrænsende faktor, som trækker hele systemet ned.(fx langsomme ram, etc).
Jeg vil ikke betale for hardware fordi der står et bestemt navn. Jeg tænker udelukkende på ydeevne. Jeg vil HELLER IKKE betale ekstra for hardware fordi det er nyt og fancy.
Min computer skal bruges til følgende:
Primært spil (denne computer skal kunne køre Crysis uden problemer, fx(selvom jeg ved at nærmest ingen systemer kan det)
Sekundært grafisk arbejde. Jeg laver ikke 3D-grafik, men jeg laver en del videoredigering og det er nok det som kræver mest. Photoshop er sgu ikke den store sluger af ydeevne.
Ellers ved jeg ikke lige hvad det er jeg har brug for, for jeg er villig til at gå på kompromis med computerens udseende, hvis blot ydeevnen sparker så meget røv, at det gør ondt.
Jeg håber diskussionen kan gå :) Hjælp folkens!