Dollar obligationer

Hyggehjørnet d.  13. december. 2007, skrevet af Adolph
Vist: 503 gange.

Adolph

Superbruger
Tilføjet:
13-12-2007 20:18:41
Svar/Indlæg:
1369/75
Er oventstående klogt og investere i? Jeg blev ringet op af min bank dame som ville høre om jeg ikke liige havde lyst til og købe sådan nogen. Jeg aner så ikke en kæft om aktier og obligationer, ved ikke engang hvad det rigtig er.

Hvad ville i gøre? 😳
nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
13-12-2007 20:43:10
Svar/Indlæg:
687/9
Mon ik din banktingest er noget kun bedre rustet til at sætte dig ind i den slags, end den gennemsnits 15 årige nørd der huserer her ?

Adolph

Superbruger
Tilføjet:
13-12-2007 20:48:24
Svar/Indlæg:
1369/75

Højst sandsynligt 😀

Atomizer

Elitebruger
Tilføjet:
13-12-2007 21:00:30
Svar/Indlæg:
688/32
Hmm. hvis du har pengene og kan undvære dem lidt, mens de formerer sig så er det min opfattelse at dollar er god at investere i.

Hvis man kigger på dollarens udvikling fra 70'erne og frem til nu så passer det meget godt at den snart vil stige igen.

Og så får du jo også et afkast i form af yderligere invisteringer af de dollar du så køber. Dette vil sige at du får nogle gode %'er i afkast ligemeget om dollaren så stiger eller ej.

Ricikoen er jo selvfølgelig at du mister dine penge, men dette sker kun hvis USA (Dollaren) krakelerer og det skal man vidst være rimelig useriøs for at tro på. Men ricikoen er der selvfølgelig.

Men som de andre siger, tag ned i din bank og få en snak med dem, de kan fortælle dig meget mere end mig.

Goaguy

Elitebruger
Tilføjet:
13-12-2007 22:07:27
Svar/Indlæg:
3410/199
Jeg ved nu ikke, om det er klogt at investere i - men som sagt ved banken nok mest om det.
I de sidste år har mange anset det som voldsomt, hvis dolleren skulle falde mere, men alligevel er den faldet helt vildt.
Det ville i princippet ikke undre mig, hvis den sted igen. Men for at vide, om det er klogt at investere i, burde man tage et nøjere kik på landets økonomi, betalingsbalance osv.

Hazek

Superbruger
Tilføjet:
13-12-2007 22:48:45
Svar/Indlæg:
715/51
Lige nu vil noget som helst der er i direkte forbindelse med Dollar være svært dumt da de rasler ned :).

Smid du hellere dine penge i noget vindenergi eller noget medicin

Der_Meister

Superbruger
Tilføjet:
14-12-2007 00:01:24
Svar/Indlæg:
610/87
Læg dem i små firmaer som f.eks erria, greentech energy eller atlantic petroleum

Du får ikke en skidt ud af at lægge dine penge i dollar... hvis du har 1000000 eller mere er det måske en god ide .. men ikke med de kun 20 - 40.K du har liggende. hvis de kun kan komme op på kurs 6-7 stykker er det bedre at sætte dem i aktier

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
14-12-2007 02:41:34
Svar/Indlæg:
10398/435
Jeg havde lige købt ATI aktier kort før de blev opkøbt af AMD - bare for at blære mig 😀

Personligt tror jeg dolleren falder mere. Desuden ville jeg ikke investere i obligationer med mindre jeg havde virkeligt mange penge (+300k).

Jeg ville sigte efter nogle aktier hvor jeg tror der er en fremtid for virksomheden og dennes marked. Glem alt om historik for aktien - har firmaet fremtid stiger aktien, uanset hvor den lå tidligere.