#5 + #7 ja det er også det jeg prøver at forklare min far - på hans forum, der skriver "kloge" folk, at med den ny SP3 vil XP dermed blive dobbelt så hurtig som vista... eh, okay der - men hurtigere til hvad?? hvis jeg lagde win95 ind ville den sikkert også være "800 gange hurtigere" men det kan man jo ikke bruge til noget nu - og med DX10 og SP1 til vista, så ser jeg heller ingen grund for spil-entusiaster som os på hwt.dk til stadig at køre med XP...
Der hvor XP kan være hurtigere eller føles hurtigere, er hvis du sidder med en tussegammel computer fra før 2005 og med 1gb ram eller mindre - så er det fordi den ikke er stærk nok til vista - omvendt har du en C2D eller andet godt - så kør vista som en drøm, selv 64bit versionen, som jo til XP er noget bras (driver-mangel)
Jeg har læst at med den endelige SP1 til vista skulle 3dmark06 stige 1000 point og overførsler og udpakninger af filer i DVD-størrelsen skulle være reduceret med over 1 min. - men igen, så er det nok også en reklame for follk, der sidder med de sløve PCer - på en hurtig PC med 14000 i 3dmark og raptorer i RAID så tvivler jeg på der sker ret meget...