Striker Extreme med E6850 --> "CPU Indt"?

Bundkort / CPU d.  15. december. 2007, skrevet af Strorten
Vist: 331 gange.

Strorten

Overclocker
Tilføjet:
15-12-2007 00:44:14
Svar/Indlæg:
3/1
Hej har lige købt ny pc med et ASUS Motherboard Striker Extreme og en Intel Core 2 duo E6850 3.0 GHz Processor.

Computeren vil ikke starte op der er helt sort skærm, på LCD Posten står der "CPU Indt". Har ikke opdateret min bios inden, på motherboardet står der 1.øøG går ud fra at det er en 1000 Bios version(kan ikke komme ind i bios'en og se version nummert). Tror måske jeg skal have en nyere version, men kan ikke se hvordan jeg kan få den opdateret!

Alle forslag er velkommende! Sider og er ved at gå helt amok over jeg ikke bare kan komme til at bruge min nye computer.

På forhånd tak..
Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
15-12-2007 00:45:52
Svar/Indlæg:
6624/113
Smid en ældre CPU i maskinen så du kan opdatere til nyeste BIOS..

Har du ikke en, må du låne eller købe.

Strorten

Overclocker
Tilføjet:
15-12-2007 00:51:28
Svar/Indlæg:
3/1
Har ikke lige mulighed for at låne en CPU, og købe en ekstra CPU er ikke en mulighed efter alle de penge jeg allerede har brugt.

Men man så er der vel ikke anden mulighed og høre om jeg kan få Midt-Data til at lave en Bios-opdatering for mig eller?

Tak for så hurtigt svar!!!

Bullockornis

Overclocker
Tilføjet:
15-12-2007 11:47:58
Svar/Indlæg:
297/39
mit striker extreme sagde det samme om min q6600 i starten

jeg prøvede først at skifte rammene og alt muligt uden held, men så fandt jeg ud af at jeg bare havde sat det forkerte strømstik i til cpu'en (der er stik til 2 cpuer i min psu).

så tjek om strømstikket sidder ordentligt i, og ellers så prøv at clear cmos og prøv igen, altså... alt skal afprøves fordi det kan (så vidt jeg ved) være næsten hvad som helst.

Jeg har dog læst at nogle folk siger det står for cpu initialization og at man bare skal lade pcen stå til den er bootet... men efter 5 min begynder man efterhånden at tro der ikke er hold i rygterne, så prøv det hele det er mit råd.

og som i selv siger, flash når der er mulighed for det

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
15-12-2007 12:12:51
Svar/Indlæg:
6531/410
dit bundkort skal mindst have bios 1202 for at kunne køre med den cpu.

Strorten

Overclocker
Tilføjet:
15-12-2007 23:26:48
Svar/Indlæg:
3/1
Fik løst problemet i dag 😀

Lokkede en edb mand til at kigge på det i forretningen han gjorde det enda uden for arbejds tiden da der var nogle problemer med asus hjemmeside.

Som jeg troede det var havde jeg en bios version 1004 og fik den opdateret til 1305.

Nu køre vilddyret og det er sku lækkert at havde en "rigtig" computer igen. I skal have tak for den hurtige respons.

Strorten

Overclocker
Tilføjet:
15-12-2007 23:32:43
Svar/Indlæg:
3/1
Skal lige tilføje, at da jeg læste op på problemet var der forbavsende mange processere, der ikke er understøttet i den bios motherboardet er leveret med.

Så tjek lige om jeres cpu er understøttet i den oprindelige bios hvis i har problemer.

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
15-12-2007 23:37:10
Svar/Indlæg:
8555/439
jeg har før lånt en cpu i RMA afdelingen,hos MIDT-DATA til bios opdata 😉
skulle bare kvitter for den,så fik de den tilbage en time efter 🙂

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2007 00:34:30
Svar/Indlæg:
6531/410
det er jo forde bundkortet er fabrikeret før de cpuer blev lavet.

nyere sendninger af bundkort plejer at have bioser der passer til de cpuer der sælges.

det er dejligt når man kender sin hardware pusher så godt.

desværre er der ikke rigtig nogle tilbage i århus der er små nok til man kan lokke med dem.