Vista Readyboost spørgsmål.

Software d.  16. december. 2007, skrevet af bodyman
Vist: 1012 gange.

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2007 19:11:22
Svar/Indlæg:
2333/391
Hej,

Jeg har lidt spørgsmål ang. Readyboost til vista...

1. Virker det? kan man virkelig mærke en forskel ?

2. Hvor mange skal man tildel? ifølge vista selv, skal man tildel 3 x den mængde ram man har i maskinen, i mit tilfælde så er det 9-12GB ? (4GB installeret den kan se 3GB) kan det virkelig passe, man skal anskaffe sig 9-12GB USB pen så ?

3. Apopo USB pen, skal det være en USB pen man vælger? eller kunne men eks. anskaffe sig et SD flash kort ? mener har jo cardreader i min bærbar, så ville være lidt pænere :)

4. Hvad er fordelen ved Readyboost? hvad gør det? får men hurtiger load tid i Vista? starter Vista hurtiger op ??

Håber nogen kan rådgive mig lidt her :) altså hvis man virkelig får noget ud af det, ville det måske være en ide at anskaffe sig en USB pen / SD kort...
Webnik

Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2007 19:18:40
Svar/Indlæg:
2356/28

Efter at have fået at vide det skulle hjælpe selvom man har 4GB ram købte jeg mig en stick for at prøve det af... Synes nu ikke jeg kan mærke nogen forskel.

Har man f.eks 1024 MB ram under vista skulle det hjælpe en del! Har dog ikke selv prøvet da mine ram er vandkølet og et helvede at skille af.

Det hjalp ikke mig med 4GB, så sandsynligvis heller ikke dig! Men nu har jeg da en fin USB stick jeg kan smide lidt data på og tage med rundt istedet for de DVD skiver. Nu skal det siges at jeg dog har den siddende i et USB slot når jeg ikke bruger den til transport, det er ihvertfald heller ikke blevet langsommere af det.

Spørg evt. Mathis77, det var ham der lå inde med de oplysninger med at det skulle give lidt 🙂

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2007 19:25:03
Svar/Indlæg:
2333/391
Hmmm... Læste også lige en test på pcworld.dk, og det ser ikke ud til at give en skid, tværtimod i deres test starter Vista langsommer op...

Tror bare jeg dropper tanken igen... Troede virkelig det ville give en del, ordet i sig selv siger jo en del ReadyBoost! lyder jo helt vildt, det ord sælger hehe...

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2007 19:25:12
Svar/Indlæg:
4120/115
Du er nok også over den grænse, hvor det er mest tydelig så...

Men jo, det virker skam, men man skal self. ikke hype det mere end hvad det egentlig er! Det er ikke mere end en slags intelligent harddisk cache, hvor den cacher de ting som man bruger oftest. Og de ting man vil opleve bedre ydelse på, det er jo nok mest program opstarter osv,

Og så skal det jo lige indskydes, at ens usb stick / flash memory, skal have en hurtigere søgetid og transfer end ens harddisk, ellers er der jo ikke meget ide i det 😉

Polarfar

Senior Skribent
Tilføjet:
16-12-2007 20:01:24
Svar/Indlæg:
2309/846
det er lavet til mindre systemer med 512MB ram, hvor systemfiler osv vil fylde hele rammen op. Der vil du kunne mærke forskellen når systemfilerne ligger på et flash drev med kort accesstid i stedet for en swapfil på harddisken.

Har du 1GB eller mere ram i maskinen er det meget begrænset hvor stor effekt du vil kunne mærke.

Prebbish

Superbruger
Tilføjet:
16-12-2007 20:49:36
Svar/Indlæg:
648/5
På min gamle HP med 1 GB ram var der i hvert fald meget stor forskel på opstart af computeren og især når jeg skulle starte spil og progammer. På min nye bærbar har jeg 2 GB ram og 1 GB intel Turbo Memory og jeg synes egentlig ikke det hjælper særlig meget. Men der er forskel.