Hvor finder jeg oplysninger vedr. PC'en?

Diverse d.  16. december. 2007, skrevet af lauritz001
Vist: 265 gange.

lauritz001

Overclocker
Tilføjet:
16-12-2007 20:03:57
Svar/Indlæg:
8/1
Hjælp! Jeg har downloadet ting og sager, programmer og dimse-li-dutter, men jeg kan stadig ikke finde ud af at bruge programmerne! Det jeg snakker om er at jeg ved ikke hvad min PC Ram's MHz er o. lign. 😕 Har downloadet TechPowerUp GPU-Z og CPU-Z men ved ikke hvordan de virker, vær venlig at hjælp, ved ikke om man kan sætte billeder ind
MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2007 20:35:25
Svar/Indlæg:
5421/53
Prøv at rod lidt rundt? Det lyder altså skummelt at du ikke kan finde RAM. Så lang tid kan det vel heller ikke tage at kikke de faner rundt.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2007 00:13:15
Svar/Indlæg:
3065/208
Tryk "Print Screen" for enden af F1, F2... knapperne efter programmet har vist hvad du vil vide på skærmen. Skærmbilledet er nu gemt i udklipsholderen. Åben Paint, og under "Edit/Rediger", vælg "Indsæt/Paste", og nu er billedet i Paint. Det er bedst at gemme billedet i JPG formatet fremfor BMP, da JPG er langt bedre komprimeret og har en relativ høj billedkvalitet.

I din profil her på HWT kan du uploade billeder. Du kan i Paint skære billederne til / justere størrelsen, så de kommer under det tilladte maximum for upload-størrelse.

EDIT: I langt de fleste tilfælde vil info om GPU og CPU være rigeligt tydelige i monokrom (sort/hvid) - som er det der fylder aller mindst. På den måde kan du klippe flere af billederne sammen. Noget andet er, at du sagtens kan have flere CPU-Z processer kørende ad gangen, således at der kører 1x CPU-Z for hver info-tab - så slipper du for det store redigeringsnummer i Paint, som ellers ikke er mere avanceret end at min ufødte knægt kan finde ud af det.

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
17-12-2007 00:32:04
Svar/Indlæg:
14079/622
Du åbner CPU-Z og klikker ind på fanen "Memory" - og vupti. 🙂

Som her:

Goaguy

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2007 02:44:04
Svar/Indlæg:
3410/199
Nogle gange har jeg oplevet, at CPU-z ikke viser rigtigt under rammene - eller ikke viser noget som helst.

Alternativet er Everest:
http://www.majorgeeks.com/down...

EDIT:
Et billede af det: