Jeg har ikke hørt 230, men kender 530 ganske godt. Til smæk på og gang i den er det et skidegodt sæt til pengene. Men; jeg vil vove den påstand at man skal pænt op i pris på et pc 2.1 sæt, for at det kan måle sig nogenlunde med lyden fra selv et middelmådigt stereoanlæg. Pt går jeg og er helt vildt i tvivl. Enten skal jeg købe nogle bedre pc højttalere end det billige sæt jeg har, ell også skal jeg på sigt satse på at købe fladskærm til stuen, og smide pc'en derind. Altså som en kombineret spille, studie og mediecenter pc. Lyden, 5.1, står allerede derinde, så skridtet er ikke så stort.
Men, skal det være 2.1 ved pc'en, ville jeg nok gafle en billig forstærker, og købe et kompakt 2.1 hifi sæt. Det vil med 99% sikkerhed stadig lyde bedre. Men skal det være pc højttalere, skulle Empire lave nogle ganske heldige sæt. De andre har desværre ret i at du næppe får meget held med at finde anmeldelser af pc højttalere du kan bruge til det store.
Mht Creature (som er fantastisk lækre at se på🙂) har jeg kun hørt dem i et stort butikslokale, og der manglede de i høj grad den dybe mellemtone. Dette var så også hvad jeg forventede når jeg ser på hvor små satelitterne er skal siges. Men hvordan lyder de hjemme foran skærmen? Jeg kunne selv finde på at købe dem pga designet, indtil jeg evt en gang flytter pc'en ind i stuen.