Vil have samlet mig en rimelig low budget dualcore pc. har hørt lidt om at en E2180 virelig er bang for the bucks, men skal man bruge et par hundrede mere, og så få en E4500 måske?
Regner med at jeg skal have mig et MSI P35 Neo F og 2 x 1gb Crusial Ballistic PC6400 Regner med at jeg godt kan bruge min gamle Chill 510W psu til det, så bare med en omformer fra 20pins til 24pins?
lige præcis. Jeg har lige samlet en X2 4000+ på et biostar T550 bundkort. Godt nok er det Micro ATX og 2 GB kingston value. Men fuck det virker. Og som du selv siger, med et Ati 3850 vil det være et super setup 🙂
Dog er jeg ved at være lidt træt af Asus. Når jeg engang i løbet af et par mdr skifter bundkort, så bliver det dælme ikke Asus igen.
Mit budget er omkring 1500, og det er til ram, cpu og mobo.
Og altså, det system jeg har kun er også lækkert, et rigtig nice amd 939 setup, men vil gerne prøve noget intel, og der kommer spørgsmålet så om man skal vælge en E2180 eller en E4500?
#6 ta E4500, den har større cashe, og clocker over de 3Ghz uden problemer. Har selv E4300 oc til 3060Mhz på 1,3650 vcore. Det rækker til ca 2560 points i 3D_Mark06 CPU scoren.
#9 næh, jeg bruger CoolerMaster GeminII. Men kender en med E6750 som kører 3600Mhz med boxkøler. Jeg ved ikke hvad en boxkøler kan, da jeg ikke har haft sådan en monteret siden socket A 🤣 Men vil da tro at du kan komme på 3Ghz med boxkøler på E4300 uden problemer. Har du temp problemer?
#13 tja, det betyder ca 10% i games, fra 1MB til 2MB og så 10% igen fra 2MB til 4MB. Men jo en E21XX er fin hvis budget er stramt, man kan jo bruge den til at starte med.
#12 har prøvet, men uden nogen ændring. Motherboarded er et hmm... 2 sek... TForce 965PT Mærke ukendt, men det har alle standartfunktionerne for at OC:)
#13 hvis du har noget hurtigt ram og bruger en cpu med lidt chache, så henter du lidt exstra hastighed efterhånden som du hæver FSB oven i den cpu hastighed du får og på den måde kan de Crusial godt hjælpe dig lidt;)
Jeg ved dog ikke hvor meget høj FSB + Hurtige ram giver på intel.
#14 det lyder ikke umiddelbart som noget jeg vil give 300kr for, så vil jeg hellere vente og købe noget rigtig godt når pengene en dag er til det (:
Men er det ellers et ok bundkort og ram valg, og hvad med min PSU, er det godtnok med en omformer fra 20pins til 24pins, eller skal jeg ud og have en ny PSU?
#21 man behøver ikke engang en 20-24 pin omformer, man lader bare 4 stå tomme, det virker alligevel, jeg har erfaring med 3 mobo hvor det kører sådan. Og ram er fine.
Moderator
Tilføjet: 16-12-2007 22:16:51
Svar/Indlæg:
5039/109
#21, det er ikke sikkert du skal bruge en omformer, flere bundkort tager en normal 20 i et 24 pin atx stik. Men det står i manualen. Du kan evt. downloade en manual på producentens hjemmeside og se efter.
En dual core kan bruge mere strøm når du overclocker den. Som sagt det kommer anden på hvor meget du clocker den - Jeg ved dit grafikkort godt kan trække en del ampære alene.
Hmm lige et hurtigt spørgsmål, kommer jeg til at mærke en klar forbedring i forhold til min 3700+ @ 2.7, 2 x 512mb HyperX 2-2-2-5 @ 230mhz og DFI Lanparty SLI-DR venus?
#34 ja når du skifter fra single core til dual core er der en tydelig foreskel, det ville der også være hvis du satte en dual core opteron i din computer:)