Ny skærm ?

Diverse d.  17. december. 2007, skrevet af DrNemeziz
Vist: 294 gange.

DrNemeziz

Overclocker
Tilføjet:
17-12-2007 22:06:13
Svar/Indlæg:
9/1
Hey kigger på en ny skærm, men er meget i tvivl hvilken det skal være.

Denne her Samsung SyncMaster 275T ser meget fin ud.

http://edbpriser.dk/Products/L...

Samsung SyncMaster 305T

http://edbpriser.dk/Products/L...

Ser også ud til at klare det godt.

Men for at bruge de skærme ordentligt i spil vil det jo kræve at spillet understøtter en af de to skærmes opløsning?

fx har den 30" 2560 x 1600 og 27" har 1920 x 1200.
Lad os sige at spillet ikke understøtter widescreen eller en widescreen opløsingen i nærheden af dem de helst vil køre med. Vil det så ik bare se ud af helvedes til? (altså trække grafikken ud eller bare være alt for stort og grimt) ?

OG jeg tænker også at hvis spillet kunne køre fx 2560 x 1600 ville det æde ens gfx kort op?

1920 x 1200 er mere noget gfxkortet ville kunne klare dog stadig kæmpe lidt?

Jeg tænker bare at man måske ville blive skuffet med en 30" og det måske ville være bedre med 27" ?

Hva siger i ? eller der er måske en der har en skærm i en af disse størrelser der har prøvet det og set hva der sker ?

MHT hvilket gfx kort jeg har, køber jeg bare det der bedst ka betale sig.
MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2007 22:15:23
Svar/Indlæg:
5421/53
Hvilket spil spiller du?

Du vil _Ikke_ Kunne spille crysis særlig godt på 2560x1600 XD

DrNemeziz

Overclocker
Tilføjet:
17-12-2007 22:21:54
Svar/Indlæg:
9/1
Nu er det ikke noget bestemt spil bare generelt.

Men Crysis, Call of duty4, need for speed, moha airborne. UT3, fifa08, Bioshock, NWN2 og lidt andet.

ak4ever

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2007 22:26:24
Svar/Indlæg:
462/22
Det kommer sgu an på hvor mange penge du har, og hvad du har brug for?

En 27" burde være mere end rigeligt, og for at kunne spille noget som helst i 2560x1600 tør jeg slet ikke tænke på hvad du skal smide efter gfx 😲

betteberg92

Overclocker
Tilføjet:
17-12-2007 22:27:57
Svar/Indlæg:
315/8
#2 Hvilket grafikkort har du? Det har rimelig stor betydning for hvilken skærm du skal købe.
Men jeg tror jeg ville købe 27 tommer modllen. I 30 tommer og med den opløsning kommer det til at æde dit grafikkort før du nærmest har startet spillet.

Lige et ekstra spørgsmål. Hvad vil du med sådan en stor skærm? Kan du ikke nøjes med 22 eller 24 tommer?

DrNemeziz

Overclocker
Tilføjet:
17-12-2007 23:15:52
Svar/Indlæg:
9/1
ak4ever tak for dit råd, jeg tænker også det samme.

Betteberg92 lige nu har jeg et radeon x1950xtx men skifter det ud samtidig med jeg skifter skærm.

Jeg laver meget med lyd redigering, musik, indspilninger og mange af disse programmer er grafikken oppe fra og ned som fx reason hvis du kender det.
Så jeg er interesseret i en større skærm uden at miste højde på skærm billedet.

Jeg har nu en af de gamle 21" som har et skærm billed på 41x31 cm så da jeg ik vil miste højde i billedet skal skærmen op i den størrelse, når det skal være widescreen. forstår du ?

Bullockornis

Overclocker
Tilføjet:
17-12-2007 23:33:10
Svar/Indlæg:
297/39

jeg ved ikke helt hvad du mener når du siger du ikke vil miste højde på billedet...

men altså, jeg har en Samsung 305T, og et enkelt 8800 ultra er rigeligt til de fleste spil i 2560x1600, f.eks unreal tournament 3.

og den plads du har at arbejde på i sådan en opløsning er fantastisk, jeg fatter knapt nok jeg har kunne leve uden :P

så den kan klart anbefales hvis du sidder og multitasker meget på din computer.

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2007 07:56:17
Svar/Indlæg:
5750/124
#5 Reason? det har jeg da været stødt på før😛 det er da et vildt fint program, men vidste ikke at man skulle op i psyco størelse, men der er ingen forskel i hvor meget du vil få vist på en 27 tommer frem for en 24, da det er 1920 linier i bredden og 1200 linier i højten, og der bliver ikke flere med mindre at opløsning bliver større.
Så hvis du ikke mener at 24" er stort nok, så skal du op i en 30 tommer...

og angående det med at det kommer til at se herrens ud er der måske noget om, kender ikke lige hvor godt at en 275T eller 305T skallere, eller hvor godt at dit grafikkort gør det. men det er jo en af de bedre skærme, så jeg kunne dog godt forstille mig at den ville klare det helt fint, ellers kan du jo altid tage den halve opløsning af hvad din skærm kan, hvilket vil få den til at vise billedet ligeså "skarpt" som hvis det var full (da jeg ville forvente det af sådan en skærm at den også ville kunne køre helt fint i den halve opløsning).

og det med at de ældre spil ikke under støtter widescreen og større opløsninger har du ret i, men ellers skal du godt nok finde en noget mindre skærm for at kunne køre det ordentligt, ellers skal du køre med en CRT monitor, som har alle opløsninger den kan vise som "ægte".

håber at det hjælper lidt, men jeg vil dog heller ikke hænges op på det hvis der er noget som jeg ikke har forstået rigtigt der hvor jeg har læst om det.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2007 08:23:52
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Samsungs T-skærme kan klart anbefales. De er måske mere velegnede til film og billed/video-redigering, frem for spil, især pga. de højere opløsninger. Men samtidig, så er Samsungs skærme altså rimelig gode til at skalere. Så hvis du kører en ikke-native opløsning, vil det stadig se fint ud.

- bare en sidebemærkning 🙂

DrNemeziz

Overclocker
Tilføjet:
18-12-2007 17:37:13
Svar/Indlæg:
9/1
Mange tak for de fantastiske svar ;)

Bullockornis du synes altså at den skalere opløsningen så det er til at holde ud af kigge på ? for jeg er sgu blevet lidt halv kræsen på mine ældre dage ;)

Nej det er bare vigtigt for mig hvis jeg ska betale 10k for en skærm, så ska den sgu være iorden. OGså når jeg spiller på den!

DrNemeziz

Overclocker
Tilføjet:
18-12-2007 17:41:20
Svar/Indlæg:
9/1
Bullockornis nu har jeg det, ka du ik lave et showroom for os her på hwt, så ka vi lige komme forbi og se den skærm i brug :P så ka du altid tage en 50'er i døren 😀

Eller er det mulighed for nogle screenshots i fuld størrelse ?

Har lige set set dit billede af den og den ser jo rar ud ;)

DrNemeziz

Overclocker
Tilføjet:
20-12-2007 21:18:08
Svar/Indlæg:
9/1
Bullockornis hva siger du til det ?