-> #3
Altså. Jeg vil da ikke lægge skjul på, at jeg ser en klar fordel i, at Lian-Li f.eks. har skiftet deres 2x 60 mm i fronten af "PC 60" ud med en 120 mm
Eller generelt, så flytter du jo lige så meget luft ved samme rpm, såfremt blæserne (design respektivt) er designet ens.
Matematikken består i, at hvis du skal sammenligne en 80 mm med en 120 mm, så er det jo logisk (igen, design respektivt) at 120 mm'eren vil flytte den samme eller en større mængde luft, ved et mindre antal rpms. end 80 mm'eren.
Så jeg ville da klart foretrække f.eks. en 120 mm v. 7 Volt, frem for 2x 80 mm ved 7 Volt. Af den simple årsag, at to blæsere (igen, design respektivt), larmer dobbelt så meget. 3 dB ekstra, kan sagtens høres, især hvis blæserne sidder i fronten.
Man kunne jo naturligvis argumentere for, at hvis blæserne sidder i bagsiden af kabinettet, så vil deres output være mindre generende. Men hvis nu kabinettet står på et hårdt gulv (eksempelvis trægulv) mod en væg, så bouncer støjen jo direkte hen imod brugeren.