Stop kædebreve
Kædebreve er næsten som reklamer der dumper ind af brevsprækken, forskellen ligger blot i at kædebreve er styret af privat personer der med fuldt overlæg misbruger, deres kontakt til venner og bekendte til at bringe et budskab videre. Jeg synes det er okay at man taler til en forsamling om et problem eller diskutere det over en kop kaffe, men at gøre noget så upersonligt og plat som at videresende et budskab pr. mail, hvem er det der læser disse tekster? DU GØR!! og du er berettiget til at føle dig snydt, bedraget og udnyttet på det groveste, og endda af folk du kender.
Så hvornår stopper de naive meddelelser fra folk der er vildledt ind i den tro at Microsoft Corp. umiddelbart kunne finde på at lukke MSN, gøre det til et betalingsprogram eller noget andet plat, hvor de ville miste den milliardomsætning de har på reklamer, der feedes direkte til private computerskærme? Skyd, hæng og brænd alle der sender sådan noget demoraliserende pis rundt.
Og ja, der er stor sandsynlighed for, at lille Mambo sulter nede i Afrika, men det er ikke noget nyt! Jeg er ikke, tydeligvis i forskel til mange andre, ikke så naiv, at jeg "bare lige" sætter penge ind på en anonym konto. Så hellere støtte en reel nødhjælpsorganisation!
Og ja, underskriftindsamlinger er en udmærket ide. Men nej, jeg gider ikke have det over mail! Reelle underskriftsindsamlinger er i mine øjne alligevel nyttesløse, hvis ikke man har andet end navn og land på folk!
Og en sidste ting: Tror du/I selv på, at man får noget ud af pyramidespil? Man kan ikke bare lægge penge i en tilfældig kasse og selv få noget ud af det, uden at nogen et eller andet sted bliver snydt - og det er sikkert dig.
Brug dog din fornuft - og hvis du ikke kan, så undlad i det mindste at stoppe min inbox op med ligegyldigt pladder! Tag og stram op om din personlige morale og indse at kun nogle af dine "venner" gider modtage et stykke post om hvor grufuld verden er. nyd livet hvis du har et, hvis ikke, så få et.
REDIGER REDIGER REDIGER 😲