PCNetto = Latterlig behandling.

Hyggehjørnet d.  19. december. 2007, skrevet af E2X
Vist: 751 gange.

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
19-12-2007 20:47:20
Svar/Indlæg:
4018/217
Jeg handler normalt hos pcnetto og har ikke oplevet nogen problemer hos dem før når jeg skal købe noget.
Men jeg har ventet på et 8800GT siden d 23 november og i sidste uge kom der så en mail hvor der stod at ordre 21064057 var klar til afhentning, hvilket jeg blev glad for.
Jeg fik så en opringning fra et underligt nummer på arbejdet i dag som jeg ikke lige nåede at besvare. Jeg prøvede at ringe tilbage få minutter efter men kunne slet ikke komme igennem der kom simpelthen ikke nogen vente tone. Jeg slog så nummeret op på krak og så det var fra pcnetto og tænkte at så må jeg nok køre ud og hente det i dag. Jeg havde ellers regnet med at hente det i morgen (torsdag) sammen med nogle andre ting jeg også skulle have der fra.
Da jeg så kom der ud efter at havde ventet i kø på ringvejen i 3 kvater får jeg så at vide at min ordre er deaktiveret og at de har kortet men det er gået til en anden køber. Hmm ok tænker jeg så og spørger manden bag skranken om han kan gøre noget ved det og hvem der har deaktiveret min ordre. Han giver mig så et navn som jeg ikke vil skrive her inde og siger at han intet kan gøre ved det.
Da jeg så sidder i køen på ringvejen på vej tilbage ringer jeg til deres kundeservice og får at vide at de ikke kan forstå at personen har deaktiveret min ordre og at kortet ikke er lovet væk til en anden kunde.

Jeg har aldrig oplevet dårligere service. Jeg har ventet i over tre uger på det grafikkort og får en opringning i normal arbejdstid som jeg ikke kan besvare hvorefter at de bare sletter min ordre. Jeg vil desværre ikke handle der mere selv om jeg har brugt for over 25000kr der...
ak4ever

Elitebruger
Tilføjet:
19-12-2007 20:52:56
Svar/Indlæg:
462/22
jeg bestilte mit d 6/11 - så det undre mig lidt at du har "fået" et, og jeg intet har fået a vide

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
19-12-2007 20:57:46
Svar/Indlæg:
4018/217
1# Var dit også et Asus 8800gt.
Jeg fik ordreregistreringen d. 23 november. Skal også lige sige at jeg ikke havde betalt forud for kortet da jeg bedst kan lide at betale i en forretning da jeg sidste år fik stjålet 3000kr af en hacker.

ak4ever

Elitebruger
Tilføjet:
19-12-2007 20:59:44
Svar/Indlæg:
462/22
nej mit er et club3d selvf 8800gt.

Meen, jeg klare mig nok, men møg nederen at du brugte så meget tid forgæves

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
19-12-2007 21:00:20
Svar/Indlæg:
3162/326
"Jeg vil desværre ikke handle der mere selv om jeg har brugt for over 25000kr der"

Good call.

Det betaler sig i sidste ende at betale de 2-3% mere for sit hardware, så man slipper for den slags. Brug de velrenommerede firmarer når du handler. SHG er selvsalgt det bedste valg, men deres lager er tit godt udtømt. Ellers kan jeg anbefale dig Århus PC-lager ( www.pc-lager.dk ), som har den bedste lagerstatus af alle butikker jeg har været i nærheden af. De ejer ikke et fjernlager, og du kan altid se på deres hjemmeside hvor mange af en given vare der er på lager, og de giver ikke et eller andet bull shit, når de ikke ved hvornår varen kommer på lager. På det punkt vil stort set alle andre butikker skrive 9-12 dage f.eks, og når man så har ventet en måned kan man fint slette sin ordre og handle et andet sted.

Held og lykke med det, og god jul

Mvh. Mads 🙂

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
19-12-2007 21:07:01
Svar/Indlæg:
4018/217
#3 Jeg blev faktisk lidt skuffet over det men tror også at jeg klare mig julen over :'-(
#4 Tak for de gode forslag og du må også have en god jul 😉

Jeg tænker også lidt på midtdata. Jeg købte engang et Geforce 6800 der gik i stykker efter 9 måneder hos dem. Dagen efter de havde modtaget det fik jeg en mail hvor der stod at jeg kunne få pengene tilbage eller få et andet grafikkort. Det er det jeg kalder god service.

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
19-12-2007 21:09:37
Svar/Indlæg:
5750/124
#6 heldige assen, håber også at jeg er så heldig hvis jeg har noget der går i stykker en dag...

Dude

Overclocker
Tilføjet:
19-12-2007 21:21:07
Svar/Indlæg:
581/1
Sådan en historie havde jeg da godt nok oz fået et føl over. Hoold da kæft en idiotisk måde at håndtere tingene på😕 Man må håbe for forretningen at det var en de havde i praktik.

Midtdatas service vil jeg gerne skrive under på. Da mit 6600gt i sin tid døde, og jeg måtte vente flere uger på rma'en (ikke Midtdatas skyld. Det var et Leadtek, og de insisterer altså på selv at få kortene til gennemsyn😕 ), blev jeg kontaktet af dem, med et rigtig godt tilbud på opgradering til et 6800gt. Sådan noget har jeg nu aldrig hørt SHG lave. Men det er helt sikkert service som det man husker når der skal handles.

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
19-12-2007 21:23:20
Svar/Indlæg:
3162/326

Midtdata er også helt ok med deres generelle service og RMA, men igen så halter de sindsygt på lagerstatus. Har flere gange bestilt skærme, kabinetter og GFX derfra, hvor man en gang i ugen får en sms eller en mail, hvor der står ny lereringsdato på ordre. Jeg har i to tilfælde oplevet det er fortsat i op til 2 måneder - helt ude i hampen, så de er skrottet for længst i min bog

Karsten-B

Elitebruger
Tilføjet:
19-12-2007 21:26:41
Svar/Indlæg:
1248/70
#5 - Blot til din oplysning (hvis du ikke er klar over det) så er Midt-data jo ejer af PC-netto og derfor er Allan Carøe Sørensen (indehaveren) jo også ansvarlig for hvad der sker hos PC-netto.

(har dog ikke selv noget at klage over hos de pågældende firmaer, men din behandling synes jeg de har klaret rigtigt dårligt, men RMA har jeg rimelig god erfaring med hos PC-netto, helt modsat SHG.dk og århus pc-lager/compumail som er blandt de ringeste hardwarebutikker til RMA jeg har oplevet)

---------CB

DjeavleN

Elitebruger
Tilføjet:
19-12-2007 21:34:03
Svar/Indlæg:
2959/206
Så'n har mine RMAs også været ved SHG #5..
Et Gigabyte bundkort som ikke gad mere, samme dag, et par timer efter havde jeg fået en email om at det var blevet omskiftet og sendt med posten (Havde glemt at sige at jeg kunne hente..)

Havde så også mine Ram her for et par måneder siden, Dual Channel ram som ikke gad at arbejde sammen.. Havde kørt en stor test på dem over 2 computere, skrevet det hele ned i et notepad dokument, printet det ud og taget det med op til SHG.
En fra teknikken tog imod mine ram, han bad mig om at vente et par minutter og gik så over til sin testbænk, han begyndte at læse hvad jeg havde skrevet, gad ikke engang selv at teste dem.. Jeg fik bare at vide at jeg havde fået pengene krediteret på min konto og kunne bestille noget nyt med det samme.

Se, det er god support, også derfor at jeg vælger at betale det ekstra det nogengange koster.

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
19-12-2007 22:00:23
Svar/Indlæg:
4018/217
#6 Nogen gange har man lov til at være heldig bare ikke i dag.
#7 Godt at høre jeg ikke er den eneste 🙂
#8 Det har jeg også hørt et eller andet om 😐
#9 What? Det lyder faktisk meget underligt. Øv der røg lige to af de butikker jeg handler hos :'-(
#10 Det ser ud til at det er dig man kan kalde heldig 😉 Ej det er også det jeg vil kalde god service.

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2007 10:55:39
Svar/Indlæg:
4018/217
Skal også for en god ordens skyld sige at det er privat jeg har handlet for 25000kr hos pcnetto.
Denne gang handlede jeg i mit firma og den anden ordre som jeg har afbestilt er for et andet firma jeg kommer hos...