Dnomi: jeg tror du roder lidt rundt i det, når du sætter lighedstegn mellem FPS og V-sync 🙂
Lad os lige skille tingene lidt ad:
Når man redigerer i driverindstillingerne til sit grafikkort, så har man muligheden for at bestemme, om v-sync i 3D skal være slået til eller fra. Dette betyder rent fysisk, at den vertikale synkroniseringsfrekvens (i Hz) på kortet tvinges til at følge skærmens v-sync.
Om det er godt eller skidt det ved jeg ikke.
(I mit tilfælde ville jeg sandsynligvis øve vold på mit Gr-kort, hvis jeg aktiverede v-sync, fordi min skærm har en v-sync på 75Hz og kortet åbenbart kun er på 30)
- Det jeg absolut ikke fatter er, HVORFOR laver man et kort der er DX10-kompatibelt, men som ikke ville fungere ordentligt med fast gaming 3D ?? What's the point ??
----------------------------------------
FPS (frames per second) mener jeg bestemt er noget helt andet, nemlig en kombination af mange faktorer der skal gå op i en højere enhed fx. GPU, CPU og G-RAM m.m.
Overordnet har begge dele meget betydning for helhedsoplevelsen i 3D-universet.