Et brev skaber bitter splid mellem TDC og Cybercity

Litteratur d.  20. december. 2007, skrevet af System
Vist: 979 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
20-12-2007 17:02:00
Svar/Indlæg:
0/11005
Cybercity hiver TDC i fogedretten for at stoppe ulovlig markedsføring i sagen om samlerabatten. Ren chikane, siger TDC.

Læs hele nyheden her: http://www.hwt.dk/newsdetails....
Dnomi

Superbruger
Tilføjet:
20-12-2007 17:17:35
Svar/Indlæg:
1190/28
TDC laver meget skidt.

De tilbød mig en 8mbit ADSL forbindelse til deres priser.... Jeg spurte andre selskaber, men de kunne ikke levere 8mbit her - fordi TDC sagde det ikke kunne lade sig gøre...

Jeg ville aldrig anbefale en TDC forbindelse, TDC var godt dengang det var på danske hænder.

Er glad for cybercity gidder gøre noget ved alt det skidt TDC laver, ingen andre synes rigtigt turde sætte sig op mod dem.

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2007 17:30:47
Svar/Indlæg:
2786/120
#1 Den nemmeste vej rundt, hvis dit el-selskab tilbyder det, er at få noget fibernet hurtigst muligt... Der kan TDC slet ikke følge med...

MVH.
Toke 🙂

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2007 17:55:44
Svar/Indlæg:
5891/423
Som jeg siger til vennerne.

Tdc kræver penge for alt...De har været i programmet kontant(In your face!) og de kan ikke levere den hastighed som befolkningen vil have og de tager overpris

Pioneer2k

Superbruger
Tilføjet:
20-12-2007 18:37:42
Svar/Indlæg:
870/45
TDC er kraftederme ligesom Post DK, de skal bare have kradset så mange penge sammen og det sådan at man får en dårlig smag i munden bagefter.

Desuden er de så konservative så det gør helt ondt, hvis det stod til dem, skulle vi alle køre på en forbindelse hos dem der hed 128/64kbit til 200kr/md ☹

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2007 18:54:24
Svar/Indlæg:
2786/120
#4 Det sjove er, jeg kan egentlig ikke se hvor den tekniske begrænsning ligger i, at minimums-hastigheden kan blive sat gevaldigt i vejret... Det er vel bare at trykke på nogen knapper.. Hvad får TDC reelt ud af at holde hastighederne nede 😐

MVH.
Toke 🙂

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2007 19:01:34
Svar/Indlæg:
1262/95
#5 Penge! Jo længere tid de kan holde folk på deres latterlige ISDN forbindelse og ADSL forbindelser på 256/256, jo flere penge får de i kassen.

TDC har altid og vil altid presse citronen til den er mere tør end en nonnes skræv.

Det er en pengemaskine intet andet...innovation og nytænkning det er vitterligt en by i rusland...

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
20-12-2007 19:04:13
Svar/Indlæg:
14079/622
Ja TDC stinker på rigtigt mange punkter - og opkøbet af firmaet er jo den største lovlige selskabstømning der nogensinde har fundet sted på dansk jord. Utroligt, at der ikke har været politisk vilje til at stoppe sådan en gang svineri. 😕
3G er et glimrende eksempel på, hvor langt bagude TDC egentlig er. Hvorfor? De har ingen penge i kassen til at investere for. Selskabet er jo blevet dybt forgældet af de skide kapitalfonde.

->#5

Der er en teknisk hastighedsbegrænsning på alm. kobberledninger - tror den ligger på omkring de 8-10mbit(?). Og meget lavere, hvis der er langt til centralen.
Ellers ville der jo ikke være nogen mening i, at ligge fiber i jorden.

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2007 19:08:56
Svar/Indlæg:
2786/120
#7 Ja, jeg ved der er en begræsning på max, men det kan da på ingen måde forklare at minimum skal holdes lavt 😐
Jeg kan ikke se der er en økonomisk ekstraudgift for TDC ved at sætte minimums-hastigheden op på f.eks. 1024/256 (når de nu er så glade for at køre asynkront 🤡 )... I stedet for de latterlige 128/64 de tilbyder som minimum i dag...
Den økonomiske indtægt derimod... Jo, det giver faktisk mening.... 😐

MVH.
Toke 🙂

Webnik

Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2007 19:24:35
Svar/Indlæg:
2356/28

Der er som sådan ikke nogen hastighedbegrænsning på kobber og TDC er nu ikke langt bagefter. 3G kører pt. hos TDC. DSL teknologien tillader meget mere end 8-10mbit. TDC kører test på 50Mbit i kbhn lige nu. Dog kun med 2mbit upload.
Og ja, man skal bo tæt på centralen for at få udbytte af dette, men der arbejdes stadig på at få det op på større afstande.

Som andre siger gør TDC det her og bliver VED med at holde på kobber for at malke markedet. Men det er jo dyrt at investere i fibernet. Eksempelvis Profiber (vejle, horsens, kolding og opland) har investeret 9mia i projektet.

snow

Superbruger
Tilføjet:
20-12-2007 20:50:18
Svar/Indlæg:
28/1
#8 jeg syntes da du skulle prøve at lave dit eget internet selskab for du lyder da til at have styr på hvad tingene koster, for du mener åbenbart at båndbredde, dslam, modemer, strøm og fejlretning er gratis. Og måske du lige skulle regne på hvor meget ekstra trafik det ville give hvis du satte de par forbindelser op under 1024 kbit som nok nærmer tegner sig for 3-400.000 forbindelser vil gøre ved backbonen.

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2007 21:00:54
Svar/Indlæg:
2786/120
#10 Det var et teoretisk eksempel...
Derudover er der vitterligt ingen økonomiske omkostninger ved at sætte hastigheden op for brugerne... Det er ikke fordi kablerne ikke er klar til det, de ligger allerede klar i jorden, og kan sagtens tåle presset....
Hvis der bliver problemer med at kontrollere trafikken, så er den mængde ekstra server-kapacitet der skal til, betalt med de første 10.000 nye brugere de ville få med højere hastigheder...

MVH.
Toke 🙂

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2007 21:07:24
Svar/Indlæg:
2786/120
Og hvis du mener at den forhøjede elektricitets-regning er noget at bekymre sig om, så tror jeg du skal overveje om TDC efterhånden ikke bare skulle erklære sig konkurs... 😀

MVH.
Toke 🙂

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2007 21:20:58
Svar/Indlæg:
5874/1287
Ja, jeg er nu glad for, at vi endelig er 100%TDC fri. Ingen internet, ingen telefon og ingen fastnetkabel. Internettet røg for længe siden, hvor vi gik over til Cybercity, og Tele2 Erhverv fik så vores telefon, men det kørte jo stadig på TDC's kabler. Nu har vi så fået indlagt fibernet, og jeg kører nu 25/25 mbit internet har IP-telefoni med flatrate, samt bredbåndsTV, så både TDC og S(t)ofa er røget ud.
Jeg er glad for min høje upload, i stedet for de latterlige 768 kbits jeg til sidst havde hos CC.

Farvel kobber .... 😛

camperman

Elitebruger
Tilføjet:
20-12-2007 23:17:15
Svar/Indlæg:
437/24
Har nu ingen problemer med TDC, har haft brug for tekniker 3 gange da jeg havde linjen over telefon kablet fordi forbindelsen faldt ud alle gangene var de her dagen efter.

Da det viste sig at være kabel føringen ind der var dårlig anbefalede teknikeren at skifte til at køre over kabeltv, hvilket var gratis da de ikke kunne løse det uden at trække nye kabler og da jeg ikke ejer fastnet telefon ja så valgte jeg at køre over kabel. fik 15mbit som køre hvad der svare til 20mbit.

Og til sidst kan jeg ikke skifte til andre da TDC er de eneste der vil levere hastigheder over 4mbit i den pis by på 250 indbyggere jeg bor i 😉

Men selvf har vi alle gode og dårlige oplevelser.

Cybercity har da også været med i kontant eller basta eller hvad de programmer hedder hvor de ikke leverede varen.

og 3 blev kåret som det firma med flest klager pr kunde i 2004 eller 2005.

Så alt i alt vores teleselskaber stinker. hvad kan vi gør?
have 100/100mbit nuuu 😀

snow

Superbruger
Tilføjet:
21-12-2007 16:37:16
Svar/Indlæg:
28/1
#11 jamen kan du bevise der ikke er nogle forhøjede omkostninger, skal jeg da med glæde trække min påstand tilbage, men det lyder bare som om du tror at alt data forsvinder ind i en stor sky og så kommer de ud igen på den anden side hvor destinationen er. Der er altså en hel del udstyr mellem enderne og de har altså en begrænsning, og det samme gælder for dslam'en der er simpelthen ikke kapacitet i dem til at alle folk kan få en "hurtig" forbindelse.

NightBreaker

Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2007 14:20:08
Svar/Indlæg:
857/27
#14 CC var i basta og kontakt, var sagn faktisk var oktober sagen om handler. TDC kom nemlig ikke med nogen udmelding og de ville stadig gerne havde haft at CC ikke kom med nogen udtales overhovedet. Men CC kom frem og sagde at de havde ikke være gode nok, men at de samtidig ikke kunne få den fra TDC, i forbindelse med central tilslutning.
Anyway, jeg kan fint forstå CC og TDC for den sags skyld, men TDC vil jo gerne sende reklame om deres produkt til deres eks-kunder. Og det prøver de jo at pakke fint ind, så ingen ser det. Men det er sole klart for alle der bare kigge den tekst igennem.