Alle dele af rating-systemet skal læses individuelt, den samlede procent-sats er kun en samlet konklusion over produktet... Netop derfor giver vi jo score i de forskellige kategorier, så procent-fordelingen ikke bliver altoverskyggende, og dermed misvisende... Langt det største "problem" HWT's rating-system har er, at vi inkoopererer en rating for pris, og at et produkt, der måske yder som en drøm, får en lav procent-score fordi det vitterligt er for dyrt, selv i forhold til ydelse...
I samme åndedrag kan man så nævne testen du selv hiver frem omkring Wave-keyboardet...
Personligt ville jeg nok ikke have givet bundlen mere end 2, måske 3, fordi den jo nærmest er ikke-eksisterende, men den er der stadig, og skal så vurderes ifht. lignende produkter, hvilket den så også bliver... Konklusionen for den del af testen er, at der ikke tilbydes mere på bundle-fronten end der gør for mange andre keyboards, derfor et 3-tal, der jo er middel-karakteren...
At påstå at fordi keyboardet er bedre end mange andre i alle andre kategorier, så må bundlen, der IKKE er bedre end mange andre keyboards, ikke trække ned, er jo det samme som at underminere hele strukturen bag et rating-system opdelt i kategorier...
Det svarer til hvis en spil-anmelder sidder med et spil der er teknisk imponerende, har et fantastisk gameplay, er bug-frit, kører som en drøm, men har en historie der nærmest hører til i de gamle Super Mario spil... Skal vedkommende så bare ignorere historien når han skal give score? Nej vel 🙂
Og det kommer den samlede score jo også til at vise, men dette betyder jo ikke et dårligt produkt, der må den enkelte læser så gå ind og overveje hvad han/hun vægter højest...
Samlede scorer uden forklaring på disse, er i mine øjne langt mere misvisende og ubruglige end HWT's system nogensinde bliver (Jeg synes i det hele taget at HWT's system er et af de mest brugbare jeg nogensinde har set)...
MVH.
Toke 🙂