Programmer til efter formatering af pc?

Software d.  21. december. 2007, skrevet af II DoMain II
Vist: 475 gange.

II

Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2007 19:23:23
Svar/Indlæg:
842/269
Skal bruge lidt programmer til når jeg har formateret min pc.

Kører med Vista 64-Bit. Ultimate.

Skal bruge en god codec pakke, så jeg kan åbne alle de gængse lyd og video filer med. Og uden alt muligt ubrugeligt crap. :)
- Hvilken? ;)

Skal bruge et program der kan aflæse diverse temperature i maskinen.
Kører med C2D processor og ASUS P5K Premium bundkort.
- Hvilket?

Et godt Oprydnings/Cleaning's program, til at fjerne overflødige/gamle filer, og spyware osv. Altså alt det der ikke skal være på harddisken.
- Hvilket?

Et godt program til at hente .torrent filer med.
Skal være simpelt, og ikke bruge ret meget RAM/Processor kræft.
- Hvilket? ;)

Nogle der har noget de vil ud med? ;)
- Gerne med begrundelse.
Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2007 21:55:53
Svar/Indlæg:
3233/128
Jeg ville sige:

I stedet for at bruge codec's sså brug VLC-player den afspiller alt uden at skulle bruge codec's

Temp programmer kan man desværre ikke regne med. De viser næsten alle forskellige temperaturer så du kan prøve nogle forskellige så du kan få en fornemmelse, men det bedste er selv at mærke efter og så danne sig et overblik over hvad du synes er rimeligt for dig. Everest Ultimate og coretemp er to programmer.

Oprydning/cleaning: hmm erfter en reinstall skel der vel ikke rydes op på maskinen, men der findes forskellige tweak programmer....

Utorrent er spuer godt og let at arbejde med, og det tager ikke mange recurser 🙂

II

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2007 18:24:43
Svar/Indlæg:
842/269
Ingen andre bud?

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2007 18:46:51
Svar/Indlæg:
6624/113
K-lite codec pack hvis du kan lide BS Player.
VLC hvis du ikke gider codecs i løs vægt.

Temp programmer - brug Intel Thermal Analysis Tool.

Oprydning osv - der bruger jeg selv TrendMicro Internet Security. Spamfilter / antivirus / firewall osv osv - og så koster det ikke alverden.

uTorrent bruger jeg også.

Esse86

Superbruger
Tilføjet:
22-12-2007 18:50:02
Svar/Indlæg:
419/36
Codec, skal du helt klart vælge Ace Mega Codec Pack

EDIT: Torrent er noget farligt noget at bevæge sig ud i, selvom det er rigtig godt. Rapidshare premium account = anonym download + fuld udnyttelse af nettet 🙂

II

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2007 19:32:51
Svar/Indlæg:
842/269
Forklar lige lidt mere om det Rapid? ;)

Forresten.
Kan det passe at Everest skal være åbent før man kan have temp visning ude i sidebaren? (Så kan man jo lige så godt se det i selve programmet?).