Er det grafikkortet det er galt med?

Grafikkort d.  21. december. 2007, skrevet af Dolphin72
Vist: 304 gange.

Dolphin72

Overclocker
Tilføjet:
21-12-2007 22:09:08
Svar/Indlæg:
1/1
Hej

Jeg har fået et problem med min computer. Når jeg spiller - selv ikke særligt krævende spil - går min skæm pludselig i sort. Jeg er nødt til genstarte, for at få liv i den igen.

Nu ved jeg så ikke, om det er mest sandsynligt, at det er bundkortet eller grafikkortet der fejler, er der nogen der kan give et kvalificeret bud på det.

Jeg har prøvet at opgradere til de nyeste ATI drivere, men det går så bare helt galt med grafikken. Systemet står helt af, og jeg har været nødt tila t geninstallere de gamle drivere, for at det kører.

Hvis det er grafikkortet der skal skiftes, kan jeg så få et bud på et fornuftigt AGP grafikkort til under 1000,- kr. Jeg kommer aldrig til at spille Crysis eller lign. på den.
Pioneer2k

Superbruger
Tilføjet:
21-12-2007 22:16:27
Svar/Indlæg:
870/45
Er din CPU eller dit grafikkort overclocket? Hvis ja, kan det være derfor - den kan være ustabil.

Prøv evt at få målt temperaturer med noget software på din cpu og evt. grafikkort, det kan være at den bliver meget varm pga. noget fejl på kølingen.

Det var nogle muligheder.

Jeg vil anbefale dig at udfylde din profil så kan det være nemmere, når man skal have hjælp 😉

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2007 22:27:00
Svar/Indlæg:
5421/53
Download HWMonitor og se dine temps :D

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2007 00:49:57
Svar/Indlæg:
5750/124
tjsh, vil ikke kunne give dig et bud på hvad der er galt, men din computer fra din profil ser det altså heller ikke ud som en computer der lever meget længere... har selv en gammel P4 maskine stående, har dog ikke brugt den i over 1 år, da jeg nu har en bærbar til at lave det på som jeg gør, og den er mindst 3 gange så hurtig...

så det kunne bare måske tænkes at det er det hele der der så slidt at det skulle skiftes alt sammen?

Dolphin72

Overclocker
Tilføjet:
22-12-2007 17:37:02
Svar/Indlæg:
1/1
Hej igen

Jeg har udfyldt min profil, med det jeg kunne.

Jeg ved godt at min maskine ikke er up-to-date, men jeg har lige brugt penge på at lave mig et Medie Center. Derfor er der ikke lige penge til en ny pc lige nu. Jeg skulle gerne bare få denne til at virke 🙂

Jeg har ikke overclocket noget, og kan desværre ikke måle på mit grafikkort. Det er et med passiv kølig.